Skocz do zawartości

Dwa monitory. Dlaczego gorszy FPS na drugim?


afex3d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie zjawisko. Mam laptopa i podłączony do niego monitor. Włączony Dual View. Odpalam maxa generuję scenę z 1,2 mln poligonów. Naciskam klawisz 7 i cieszę się oglądając FPS na poziomie 460 ramek na sekundę podczas obracania sceny. Przeciągam maxa na drugi ekran i momentalnie FPS spada do 49 ramek na sekundę. Jeżeli zamieniam sygnał i "ekranem, który Windows ma traktować jako główny" jest ekran monitora to sytuacja się odwraca. Czyli max na monitorze ma 460 FPS, a na laptopie 49.

 

Miał ktoś taki efekt? Bo wygląda jakby jedno wyjście miało lepszą wydajność od drugiego albo błędnie podawany był wynik FPS.

 

Tak naprawdę to problemu jakby nie ma bo przecież nawet przy 49 ramkach można spokojnie to wszystko oglądać. Ale bug jakiś jest.

 

Taka ciekawostka, że jak się zwiększa jeszcze ilość trójkątów np. do 15mln (max odpalony na ekranie głównym) to po krótkiej przerwie mam 180 FPS i nie jestem w stanie zarżnąć karty bo kończy się pamięć w Windowsie i jak max przy kolejnej próbie zwiększenia liczby poligonów w scenie dochodzi do około 1,3GB to się zwala.

 

Jeszcze wątek poboczny:

Nie ma znaczenia czy skorzystam z wyjścia VGA czy DVI. Podłączałem dwa monitory i było tak samo. Dodatkowo miałem wrażenie, że odświeżanie na tym ekranie którego Windows ma nie traktować jako główny jest dużo gorsze (choć to był LCD to pulsował, migotał czy coś, jak CRT przy 50Hz). Ale nie wiem może to wina tego, że oba miały rozdzielczość 1600x1200 i po prostu karta już trochę zwolniła, choć to dziwne, bo teoretycznie ta karta obsługuje 1920x1200.

 

pozdrawiam - afex3d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ale bug jakiś jest.

To nie bug, tylko akceleracja sprzętowa, która działa tylko na jednym monitorze (czyt. głównym), jeśli zaś chodzi o gorsze odświeżanie - to nic takiego nie ma prawa mieć miejsca. Możliwe, że karta jest słaba i jedwo ciągnie drugi monitor albo coś pomieszane w sterownikach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się jeszcze i doszedłem do wniosku, że jednak chodzi tylko o błąd w podawaniu FPS.

 

Ponieważ nie miałem tego jak sprawdzić w maxie, bo i tak przy kilkunastu milionach poligonów miałem duży FPS i obraz nie skakał, pogadałem z programującym kolegą, który napisał program testujący FPS i w jego aplikacji na obu ekranach było to samo.

 

Co do tego smużenia to nie jestem pewien, ale chyba chodzi o kiepski kabel i zakłocenia, które na niego wchodzą. Jak załatwię grubszy to sprawdzę i dam znać.

 

pozdrawiam - afex3d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności