Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam.

Chciclabym poprosic kogos o pomoc. A mianowinie problem polega na przenoszeniu modeli. Mam dosc zawalona scene i bardzo wolno max działa, więc chciałam zrobić na innym pliku maxowy i potem przeniesc. Nietstey pojawia sie problem z mateiralam. Nie wie jakich uzywac , nie wazne co zaznacze tak w renderingu ich nie widzi. Dodam ze w scenie do ktorej go przenosze nie mam wolnego miejsca na mapy. I to drugie pytanie. Co mam zrobic, bo na te chwile jesli zaczne wykasowywac i nakladac na nowo, na bank sie pogubie. A miejsca na nowe mapy nie mam , teraz juz lece na multi/sub-object.

z gory dziękuje za pomoc.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ogólnie zakręcone pytanie ;)

 

jeżeli przenosisz obiekty poprzez merge, są one przenoszone razem z nałożonymi na nie materiałami... co najwyżej jeśli max napotka te same nazwy - zapyta się Ciebie co z tym zrobić...

 

A w kwestii tego, że nie masz miejsca na kolejne materiały.... ten temat chyba się nigdy nie zestarzeje ;)

gdy w \'material editor\' postanowisz usunąć materiał (ikona z \"X\" ) pojawia sie msgbox... gdy wybierzesz drugą opcję: \"affect only mtl/map in the editor slot\" slot zostanie zwolniony ale materiał pozostanie w scenie na obiektach, którym wcześniej ten materiał przydzieliłaś.

Aby potem z powrotem uzyskać w ME na kulce materiał, którego nie masz na żadnej kulce a jest w scenie, możesz zrobić np. tak: zaznaczyć obiekt, którego materiał chcesz zmienić, wejść do ME, wcisnąć ikonkę \"get material\" przy \'brose from:\' wybrać opcję \'selected\' i dwuklik na nazwie w prawej części okna => materiał ląduje w wybranym slocie.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności