Skocz do zawartości

problem z GI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość mikepap
Napisano

witam, czy ktoś wie co i jak ustawic aby pozbyć się tego nieciekawego efektu, dzieje się tak tylko jak włącze GI, używam świateł i materiałów brazilowskich

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ja się tam na Brazilu nie znam, jak zajrzy fotas to pewnie włąściwe rozwiązanie tego problemu poda, ja bym w zakładce Luma Server przy Direct Illumination zaznaczył Area Light i Sky Light i później w Sampling Control zwiększył View rate, Sec. Rate i Bounces (co do tego ostatniego nie jestem pewien), jak to nie pomorze to nie wiem co innego by można jeszcze zrobić

Gość User190
Napisano

Sprawdź sobie strukturę obiektów - jeśli dwie ścianki są zbyt blisko siebie w jednej płaszczyźnie (pokrywają się) to brazil wyrzuca taki syf... nawet, jeśli nie ma tam widocznej powierzchni z tej strony!! Może też tak być, jesli przesadziłeś z bajerami przy fotonach..

pozdrawiam

Gość User190
Napisano

Niom, przyjrzałem sie jeszcze raz - raczej an 100% zła struktura obiektu7 - pewnie wycinałeś dużo booleanem, prawda?? W tym przypadku będzie to do poprawienia.. :(

Wiem, że na początku tego nie było, ale brazylijka tak ma.. jest dobrze, dobrze, aż nagle pojawiają się krzaczki :) :D

Napisano

czy ktos wogole sciagal te moje tutoriale ?? rany..przeciez tam o tym mowilem

Estimate za malo dales.. ot cala filozofia

ale jeszcze zalezy co tan naustawiales, bo jesli cos zle to moze es timate nie pomoze

Gość mikepap
Napisano

dzieki wielkie, juz jest okej, rzeczywiscie chodzilo o ustawienia fotonow-search radius konkretnie, tylko ze jak pozminiam je tak rzeby neie bylo widac smieci to efekt wychodzi taki jak z samym tylko sky light ale szybciej sie renderuje

Napisano

daj 2000000-4 000 000 fotonow ze spot lighta

3 diffuse.depth.. sky light na 1

bounces na 1_ diffuse w Indirect Energy na 1

Estimate na 32-128...

spliting wylacz..Coef filter wlacz na 1,1

ustal radius w zakladce z fotonami w swietle

tak zeby okalal tylko to co widoczne w scenie

nie tweakuj fotonow

power w fotonach poustawiaj..tak od 1-5 nawet....

powinno smigac..

Undesampling na -3,0.. czyli Shade rate,wylacz indirect illumination

odchacz Allow Default Lights

Wlacz Decay dla swiatla.. ustaw ta czasze Decaya tak na 20m ( na oko) od budynku

i daj Scale na 20% wieksza wartosc niz Start Dist

ustaw Decay na Inverse

 

powinno smigac

to tak na szybko

 

fotoas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności