RENUAL Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 Nie wiem czy to miejsce na takiego posta,zaryzykuje: Mam pytanie,nad ktorym sie odstatnio dluzej glowkuje itp. Moze ze mnie jest totalny matol,moze nie, ale bylbym wdzieczny za wszelaka pomoc. Mianowicie: o co, do jasnej Anieli, chodzi z tym poprawnym topology? Tzn. tyle com sie domyslam,to to, ze jest to z grubsza ustalony uklad edgow na twarzy i reszcie ciala w celu poprawnego schodzenia sie vertexow podczas animacji. Jednak mnie nurtuje taka sprawa: z grubsza zauwazylem w tzw poprawnych pracach, jak np na buzi sie ukadaja loopy itd. Zauwazylem jakies chrakterystyczne zbiegi edgow,polaczenia itp. Ale nie wiem,czy kiedy je nasladuje,to nie robie jakis blendow. Jeszcze jedno: nie wiem jak cialo w jakich miejscach powinno byc zloopowane. z gory za pomocne slowa dziekkkujeee
Tomala Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 To jaka ma być topologia zależy min od przeznaczenia modelu. Np w zb często robi się retopologię nie po to żeby sie dobrze deformowała siatka podczas animacji ale po to żeby uzyskać optymalne rozłożenie gęstości siatki dla całego modelu lub dla miejsc które wymagają większej ilości lub bardziej szczegółowego detalu. To jak mają przebiegać loopy trzeba po prostu wyczuć, to przychodzi z czasem, najlepiej oglądaj jak najwięcej siatek postaci i jak najwięcej rób sam wtedy wątpliwości zaczną znikać. Dla powiedzmy kończyny nogi albo reki loopy będą biegły tak jak by to był cylinder to samo z palcami i prostym tułowiem oraz szyją. Dla bardziej skomplikowanych kształtów loopy powinny biegnąć wzdłuż linii kształtu. Jeżeli są to np oczy albo usta czyli kształty raczej owalne i zamknięte to loopy powinny przebiegać wokół nich ale to pewnie wiesz. Ważne jest też są przejścia i łączenia miejsc o różnej topologi i unikanie trójkątów bo dobra topologia nie powinna powodować problemów np ze smoothowaniem siatki. Generalnie oglądaj jak najwięcej siatek i ćwicz. Pozdro.
Rekomendowane odpowiedzi