Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

hmm jesli mam blueprint autka w postaci jednego obrazka na ktorym umies zone sa 4 rzuty danego autka to ja to cale wklejam do rhino czy musze ten obrazek najpierw pociąć na osobne 4 rzuty a potem umieszczac w odpowiednich rzutniach?? nie znalazlem zadnego totoriala na ktorym jest to wyjasnione ..tak dla opornych i poczatkujacych..

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ooooooooooo O_o nie dziwne ze nie znalazles zadnego tutka bo to od osoby ktora robi zalezy ale chyba logicznym jest ze jak sobie potniesz kazdy z osobna i umiescisz pojedyncze printy to bedzie latwiej(bo nie bedziesz mial zbednych kawalkow w oknie).

P.S Swiat schodzi na psy, zeby szukac tutorial gdzie ktos ci powie czy pociete czy cale to juz przegiecie.

Napisano
  • Autor

no tak.. ale te blueprinty mozna dawac na tapete w rhino w roznej wielkosci na roznych rzutniach...to chyba ma znaczenie kiedy np bleprint przodu bedize wiekszy niz bleprint tylu.. czy narazie nie ma to znaczemia i moge przerysowywac dowolnie a pozniej to skalowac? no jeszcze jedno. .czemu nie moge ustawic czterech schematow na 4 rzutniach? mama przod , prawa i gora.. a kiedy z perspektywy przechodze na tyl to przy probie wklejenie bleprinta nic sie nie dizeje na tej rzutni..

Napisano
  • Autor

ok mam juz wklejone 4 schematy... ale wciaz nie moge pojac jak to przerysowywac? trzebaby kazdy schemat wiec w takiej samiej skali na kazdej rzutni a nie wiem jak wklejich przod tyl bok i gore tak zeby wszystko pasowalo do siebie w przestrzeni no i jescze pod wzgledem wielkosci.. pomocy.

Napisano
  • Autor

ooo dizeki wielkie.. towyjasnilo wiele moich watpliwosci :) ale.. hmm stworzylem pudelko, ponalepialem obrazki al rusajac pudelkiem obrazki nie przesuwaja sie razem z nim.. czy tak powinnobyc? czy bluepriny powinny byc na stale przyczepione do ścian pudelka czy te pudelko bylo tylko po to zeby zachowac wymiary obrazkow?

Napisano
ale.. hmm stworzylem pudelko, ponalepialem obrazki al rusajac pudelkiem obrazki nie przesuwaja sie razem z nim.. czy tak powinnobyc? czy bluepriny powinny byc na stale przyczepione do ścian pudelka czy te pudelko bylo tylko po to zeby zachowac wymiary obrazkow?

Witam

Pudełko jest tylko po to aby zachować odpowiednie proporcje.

Obrazki się nie ruszają i tak powinno być.

teraz możesz sobie boxa usunąć i zacząć tworzyć samochód:)

Choć w twoim przypadku to radziłbym Ci przerobić najpierw jakieś prostsze przedmioty, może parę tutoriali żebyś się zaraz na początku nie zniechęcił.

Tak czy inaczej powodzenia życzę !!

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

no ja te autko to narazie wkleilem tylko dlatego ze jest masa blueprintow aut a celem tego bylo tylko i wylacznie umiejetnosc robienia tego:) i tak poki co nie wiem co dalej z tym fantem zrobic oprocz tego ze musze obrysowac te auta ladnymi krzywymi.. obejze pare tutkow i bede pytal dalej:) to jest zupelnie inna jazda niz w autocadzie ktory juz na tym etapie widze ze takich mozliwosci chyba nie jest w stanie zaoferowac co widze co wyczyniacie w tego typu programach.. poki co dzieki wielkie za pomoc ale jescze napewno bede tu o duzo rzeczy pytal:P

Napisano
  • Autor

to ja moze jzu zapytam czy macie jakis sposob na obrysowywanie tego np. autka.. tzn chodzi mi o to czy jest wazne czy ja np w rzucie z przodu obrysuje cala maske jednym splajnem czy dobrze jest ta linie przerwac i zaczac tworzyc nastepna w tym samym punkcie? bo generalnie caly rzut mozna by obleciec jednym gesto usianym splajnem. sadze ze pozniej bedize trzeba i tak jakos te splajny sztucznie przerywac a jak wy to robicie? no i jesli faktycznie bedize sie dalo to zrobic to da sie w ogole jakos przerwac w dowolnym punkcje krzya w rhino? nigdy nie probowalem;/?

Napisano
  • Autor

no bo zaczelem obrysowywac se autko narazie w jednej plaszczyznie (z przodu i mam cos takiego do tej pory (zaloacznik) .. no i pytanie.. jechac z tym tak dalej jak to widac czy jest tu jakis system o czym sie okaze pozniej ze robie to zle :P?

moz-screenshot.jpg

Napisano

Mam takie pytanko. Czy zadales sobie trud przerobienia chociaz jednego tutka do Rhino od poczatku do konca?

Napisano

hmm a nie lepiej zrobic czegos latwiejszego zeby poznac funkcje softu ? Odrazu musi byc audi ??! Zrozum najpierw sama technike nurbs a pozniej zabieraj sie za tego typu rzeczy

Napisano
  • Autor

kurcze ja tu z rhino widze 4 totoriale .. lyzka do butow itp..przerobilem te tutki i wiem ze tam nie jest to tak prosto opisane jak ja bym chcial ..a te audi obrysowoje tylko dlatego ze takiego akorat blueprinta wkleilem i na tym chce pocwiczyc...na 3d napewno go nie przerobie ..przynajmniej nie teraz ale chodzi mi tylk oo sama technike obrysowywania.. czy bedize trzeba pozniej ciac splajny? cy krzywe z ponktow kontrolnych mozna zawsze uzywac do tego ( zeby byly zaookraglenia ) czy jednak czasem zwyklych linii. czy np mozna obrysowac na przyklad sama maske na poczatek, potem nadkole i tak czesc po czesci a potem te czesci zlepic w jedna siatke?

Napisano
.na 3d napewno go nie przerobie ..przynajmniej nie teraz ale chodzi mi tylk oo sama technike obrysowywania..

 

ja czegos chyba powaznie nie rozumiem. Po co w ogole to obrysowywac skoro nie masz zamiaru tego przerabiac na 3d? W ogole nie wiem jak ty to widzisz, ale zrobienie takich obrysow nie powoduje ze obiekt jakos magicznie stanie sie trojwymiarowy. Dlatego polecam przerobiene jakichkolwiek tutkow, bo zabierasz sie do tego od zupelnie zlej strony.

Napisano
  • Autor

dzeki wielkie biore sie za te tutki ) ale u mnie nie dizala komenda sweep1 ( takjak jest na tym tutku Audi TT.. mam polskiego rhino 4.0.. nie ma takiej komedy..:/ nie wiem jakiego rodzaju jest to rozciagniecie.. nie wiem jak to zrobic: "With these two curves create a one rail sweep surface (command:Sweep1). Project the curves of the drip line onto the glass surface and use these projected curves to split (command: Split) the surface." hlp!

Napisano
  • Autor

jako ze narazie nie moge zajazyc tego tutka z Audii TT postanowilem sie pobawic i zrobic tylko maske auta no i wyszlo cos takiego jak w zaloczniku. hmm tworzylem powierzchnie z 2,3 lub 4 krzywych krawedziowych i nie podobaja mi sie te efekty na pojeniach poszczegolnych powierzchni.. jak temu zapobiedz? iczemu te siatki nie wychodza takie ladne jak na obrazkach ktore ogladam?:( te linie jakies takie pod ukosem i wogole nie zawze dobrze sie tworzy cala powierzchnia. te tutki sa chyab za trudne dla mnie.. probuje jakies proste siatki z krzywych zrobic ale tez nie chca takie zupelnie ladne wyjsc..te tutki sa trudne i to jescze pisane w taki sposob jakby te NIBY proste kroki byly pomijane..

Napisano
  • Autor

a co do tego tutka z Audi TT to bylbym wdzieczny za pomoc w naklejeniu obrysu bocznych szyb na ta powierzchnie boczna zeby ten obrys dostosowal sie do tej powierzchni? bo te sweep1 jzu znalazlem :P

Napisano
  • Autor

ehh do tej pory nie iwem jak to zrobic.. to jest zaraz na poczatku w tym tutky AUDI z linka powyzej.. nie iwem jak dostosowac ten obys szyb do powierzchni bocznej auta. bylbym wdzieczny za pomoc ..

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności