Willow Napisano 20 Październik 2008 Napisano 20 Październik 2008 Witam wszystkich, Chciałbym stworzyć obiekt o około 20-stu osiach ruchu z możliwością kontrolowania stopnia obrotu każdej z nich przy pomocy danych dostarczonych przez inny program bądź sygnał zewnętrzny. Czy skrypty maxa dają taką możliwość? Pozdrawiam
hrydek Napisano 20 Październik 2008 Napisano 20 Październik 2008 Tak. Maxscript umożliwia zaczytywanie danych z zewnątrz.
Willow Napisano 20 Październik 2008 Autor Napisano 20 Październik 2008 Tak. Maxscript umożliwia zaczytywanie danych z zewnątrz. Dziekuje za szybką odpowiedz. Czy w takim wypadku jestem skazany oglądac wyniki w środowisku maxa? Może jest możliwość, żeby taki skrypt odpalic jako osobny program?
hrydek Napisano 20 Październik 2008 Napisano 20 Październik 2008 Dziekuje za szybką odpowiedz. Czy w takim wypadku jestem skazany oglądac wyniki w środowisku maxa? Może jest możliwość, żeby taki skrypt odpalic jako osobny program? Sorry, ale troche nie jarze. To nie chodzi Ci o możliwość oglądania tego w maxie. Jak nie, to po co chcesz to wczytać ? Jest możliwość, żeby maxa odpalić w trybie ukrytym i może on przyjmować dane wtedy. Opisz co chcesz dokładnie zrobić, bo tak to sie będziemy bawić w zgaduj- zgadule. joł
Willow Napisano 20 Październik 2008 Autor Napisano 20 Październik 2008 Mam model ręki i chciałym żeby stopień zgięcia palców był na bieząco animowany na podstawie danych dostarczanych powiedzmy 4 razy na sekunde. Fajnie gdybym miał możliwość odpalania tego na innym kompie bez instalowania maxa,stad moje pytanie. Pomyślałem, ze zrobie to na skryptach, bo inaczej bede musiał kombionowac z c++.
hrydek Napisano 20 Październik 2008 Napisano 20 Październik 2008 No nie bardzo łapie "odpalenia tego". W sensie czego? Maxa, czy programu do zczytywania. Jeśli chodzi o program to jest to możliwe. Na jednym kompie odpalasz programik do zczytywania (trzeba samemu napisać), wysyłasz dane przez TCP i odbierasz na kompie z odpalonym maxem i dopisanym pluginem do odbierania danych. Później te dane maxscriptem narzucasz na szkielet. Znajomy napisał coś takiego i działa, czyli sie da. Bez c++ sie nie obejdzie. Aha, jeśli chodzi o paluchy to i tak najszybciej sie animuje to tradycyjnie. Kombinowaliśmy z różnymi setupami od joysticków do rękawic ze światłowodami i nic nie zastąpi wprawnej ręki animatora. Joysticki są zbyt kłopotliwe w ustawianiu w realtime, a rękawice drżą. Ogólnie słabe efekty to daje.
Willow Napisano 20 Październik 2008 Autor Napisano 20 Październik 2008 Własnie o to chodzi, ze model ma być sterowany sygnałami EMG z mięśni. Taki projek na studia odnośnie sterowania protezą. Juz wszystko kumam, jakos sobie poradze, dzieki wiekie za pomoc
hrydek Napisano 20 Październik 2008 Napisano 20 Październik 2008 Nie ma sprawy. Jak skończysz to zarzuć efekt gdzieś na forum, albo pm do mnie, bo ciekawym jak to wyjdzie. Pozdro.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się