Napisano 29 Październik 200816 l Hej Zrobiłem właśnie animowane schody ruchome. Każdy stopień przypisany 'Path constrait' do linii. 100 stopni, wobec czego musiałem 100 razy zmienić parametr '% along spline'.... Wie ktoś jak można to zrobić prościej/szybciej/elastyczniej? Jeśli komuś takie schody się przydadzą to dajcie znać. H-600cm. ukłony uke
Napisano 29 Październik 200816 l hihihi.. ale spamujesz... żarcik. pozdrawiam. polecam tutorial o drucie kolczastym... tam chyba było coś o automatycznym rozmieszczaniu.. mam nadzieję..
Napisano 29 Październik 200816 l Zrobiłem Ci narzędzie, którego szukasz. Skopiuj ten kod i wklej do "max script editor" i daj na "evaluate all" lub "ctrl + e" Ten skrypt dodaje path constraint jak i umożliwia zmianę procentową. - wybierasz spline - zaznaczasz stopnie czy inne elementy - jeżeli nie masz jeszcze dodanych path constraint to wciskasz "Add path constraint" - następnie suwakiem ustawiasz co ile mają być odstępy schodów na splinie i wciskasz "set along path val". Czyli jak masz np 5 stopni i ustawisz suwak na 25 to pierwszy stopien bedzie na 0 kolejny na 25 itd - jeżeli później chcesz zmienić wartość na splinie to tylko zmieniasz wartość suwakiem i jeszcze raz wciskasz "set along path val" try (destroyDialog pathConstraint) catch () rollout pathConstraint "Path Constraint Setup" ( group "Spine Select" ( pickbutton pickSplineB "Pick Spline" edittext curSpline "Current Spline:" readOnly:true ) Group "Path Vonsraint" ( button addPathCons "Add Path Constraint" ) group "Path Value" ( button setPercVal "Set Along Path val" spinner addPathPerc "Set Steps" ) local SplineB,s on pickSplineB picked elem do ( curSpline.text=elem.name SplineB=elem ) on addPathCons pressed do ( try( s=selection as array for o in s do ( o.position.controller=position_list() num=o.position.controller.count+1 o.position.controller[num].controller=path_constraint() o.position.controller.active=num o.position.controller[#Path_Constraint].path=SplineB ) )catch() ) on setPercVal pressed do ( try( s=selection as array for i = 1 to s.count do ( o=(i-1)*addPathPerc.value s[i].position.controller[#Path_Constraint].percent=o ) )catch() ) ) createDialog pathConstraint
Napisano 29 Październik 200816 l Jeżeli chcesz łatwo animować schody to teraz też masz taką możliwość: - w grupie "Animate Percent" wpisujesz o ile mają się przesunąć - wciskasz auto key i następnie "Move Along Path" nowy kod try (destroyDialog pathConstraint) catch () rollout pathConstraint "Path Constraint Setup" ( group "Spine Select" ( pickbutton pickSplineB "Pick Spline" edittext curSpline "Current Spline:" readOnly:true ) Group "Path Vonsraint" ( button addPathCons "Add Path Constraint" ) group "Path Value" ( button setPercVal "Set Along Path val" spinner addPathPerc "Set Steps" ) Group "Animate Percent" ( button animPerc "Move Along Path" spinner AnimPercVal "Set Steps" ) local SplineB,s on pickSplineB picked elem do ( curSpline.text=elem.name SplineB=elem ) on addPathCons pressed do ( try( s=selection as array for o in s do ( o.position.controller=position_list() num=o.position.controller.count+1 o.position.controller[num].controller=path_constraint() o.position.controller.active=num o.position.controller[#Path_Constraint].path=SplineB ) )catch() ) on setPercVal pressed do ( try( s=selection as array for i = 1 to s.count do ( o=(i-1)*addPathPerc.value s[i].position.controller[#Path_Constraint].percent=o ) )catch() ) on animPerc pressed do ( try( s=selection as array for i = 1 to s.count do ( o=AnimPercVal.value s[i].position.controller[#Path_Constraint].percent +=o ) )catch() ) ) createDialog pathConstraint
Napisano 30 Październik 200816 l Autor Mistrzu, genialnie! Wielkie dzięki. Teraz muszę jakość dojść jak to działa. Masz jakieś godne polecenia samoukowi źródła wiedzy o skryptach w maxie? Tutków jest masa, ale rozsądnych niewiele. A może ty coś już napisałeś? Ściągnąłem ten o riggowaniu Indiego, wydawałeś inne dzieła? Jeszcze raz wielkie dzięki pozdrawia uke
Napisano 30 Październik 200816 l Hehe, proszę bardzo. Nie, ja żadnych tutków nie robiłem. Cieszę się, że podobają ci się moje rzeczy:) Jeżeli chcesz zacząć bawić się skryptowaniem to oczywiście polecam tutoriale z cgacademy. Jeżeli nie robisz szkieletów i nie chcesz sobie zaprzątać głowy macierzami to spokojnie starczą te z poziomu intermediate. Generalnie bardzo dużo rzeczy idzie się dowiedzieć z F1. Od maxa chyba 6 zajmuję się nim Bronisław "Bobo" Petrov, który bardzo dobrze go napisał. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto