Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam problem z powierzchnią nurbs w 3DS max 5.0 (tylko nie piszcie że nurbsy w maxie są beznadziejne!!!! wiem że są lepsze programy ale JA CHCE W MAXIE!).

 

Otóż tworze przykładowy obiekt, zaznaczając głowne kontury, wszystkie krzywe są attach\'owane, wszystkie punkty łączone (3dsnap), ale kiedy chcę wygenerowaćz z tego powierzchnie, program dotaje świra i tworzy coś co trudno nazwać czymkolwiek :) Co mam zrobić żeby wszystko było ok? Jaką metodę stosować: 2rail sweep czy UV loft? Jak poinienem tworzyć krzywe, aby powstała z nich ładna powierzchnia? Czekam na pomoc. THX

 

OBRAZEK:

 

 

http://giegu.w.interia.pl/nurbs

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiesz raczej jak z takich krzywych bys chcial robic powierzchnie nurbs to nawet najlepszy program do nurbsow nie dal by rady. najpierw dobrze przeczytaj w helpie co to jest 2rail( bo jak nazwa wskazuje dwie sciezki a reszta to profile), a loft to chyba bo nie wiem jak to ma sie w maxie ale raczej podobnie jak gdzie indziej to tak jakby same profile. a porostu ta siatka z krzywych bo mysle ze to krzywe to mi i napewno nie tylko mi przypomina raczej siatke spline a to juz inna technika :).

Napisano
  • Autor

Dzieki Bzyku, thx Aleksander, ale może powiedzielibyście tak z grubsza jak mam to robić SURFACE\'em, próbuje i nic z tego ie wychodzi, CO ZŁEGO JEST W TEJ SIATCE?? (możecie skopiować ten obrazek i na nim zaznaczyć :))

 

Czytałem helpa w maxie, ale nistety mimo to mam problemy, dlatego zamiscilem moją prośbę na forum!

 

Jeszcze jedno, jaką metodą można fajnie wymodelować takie obiekty jak twarz, tylko nie poly!!?? Czy to jest w koncu nurbs czy moze spline+surface??

 

pozdr thx all

Napisano

No mozna to zrobic na kilka sposobow ale to jest naprawde pracochlonna metoda znaczy nurbsy a tym bardziej do postaci organicznych.

A jaka technika najlepiej zrobic twarz to moim zdaniem subD ale max tego nie posiada. wiec zrob najlepiej w poly bo bedzie najlatwiej i najmniej problemow.

Napisano
  • Autor

Wiesz co Bzyku, zczaiłem spline\'y + surface i wydaje mi się że to też nie jest głupi sposób, będę tym się bawił, ale dzięki za rady :):)

 

A co do Epoly to jakoś tak mi się dziwnie wydaje że to nie daje mi pełnej satysfakcji, nie wiem dla czego, nie potrafię tego wytłumaczyć, znam metodę stosowałem w kilku prostych przypadkach, (proste głowy itp) ale jak Bozię kocham, TWARZE i ORGANIC i CARS to ja chciałbym robić czymś innym, inna metoda, ale na 100% w maxie, moze kiedys zajme sie czyms innym, Maya albo ki hu....

 

Jeszcze jedno, dałbyś mi swoje GG albo TLEN, bo moze wtedy sie lepiej zgadamy i sie moze cos dowiem od mistrza :) ([email protected], GG: 4442831)

 

PS: fajny Porsche\'ak :D:D

 

thx

Napisano
  • Autor

Wiem, Alex, już jarzE, bedę miał chwilke to sie tym wszystkim pobawie, ale nurbsy to też sie kiedyś naucze, widziałem co potrafią niektórzy koozacy z zagranicy (np: Jeremy Birn www.3drender.com), nawet w maxie, pozatym chyba warto kożystać z wszystkich funkcji modelowania oferowanych przez dany program? nie mam racji? (różne sposoby modelowania w zależności ot tego co sie chce osiągnąć)

 

pozdr :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności