Przemo76 Napisano 15 Listopad 2008 Napisano 15 Listopad 2008 nie moge sobie poradzic z tematem przepalonego materialu na chodnikach, walczylem juz w "vray object properties" odnosnie GI ale bez rezultatu, z OverrideMtl tez nie bardzo pomaga... penie cos nie tak robie ;] jest tak w material jest taki Anyone??
Przemo76 Napisano 16 Listopad 2008 Autor Napisano 16 Listopad 2008 To ja dodam jeszcze cos od siebie skoro temat nie ruszony. Udało mi sie osiągnąć połowiczny sukces.... Swiece vraylight (sphere) gdy odptasze "Store with irradiance map" efekt jest taki.... Czyli generalnei tak jak chicialem, a co wiecej moge z poziomu "vray properties" kontrolowac poziom GI dla posadzki. Z tego co sie orientowałem (ale pewnie sie myle) w przypadku wlaczonego "Store with irradiance map" Vraylight jest traktowany bardziej jak environment stad pojawia sie inny problem mianowicie jak widzicie cienie rzucone stracily bardzo na ostrości. Ponad to, pojawiły się nieprzyjemne artefakty na żaluzjach elewacyjnych, zmniejszałem już rozmiar sphere ale niewiele to dało.... Moze tym razem ktos cos powie?? Plizzzz
Marcin Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 Store with irradiance map - ta opcja przetwarza cienie światła przez irradiance mapę i ich jakość będzie zależała od ustawionej irradiance mapy. Nic innego. Odznacz tą opcje albo ustaw lepszą jakość irradiance mapy. Co do przepalenia. Na pierwszym obrazku widać że światło było ustawione wysoko w stosunku do sceny i kąt padania był prawie prosty dla podłoża co się przełożyło na jego przepalenie, mniejszy kąt padania na elewacje lekko ją rozjaśnił i stąd ta różnica. na drugim renderze już widać że światło jest położone niżej (jak przy zachodzie lub wschodzie słońca) i dlatego jego intensywność rozkłada się równomiernie na elewacje i podłoże. Ot cała przyczyna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się