Napisano 16 Listopad 200816 l Witam. Mam następujący problem: przypisałem do kilku obiektów kontroler path constraint aby leciały po wyznaczonej linii. Wszystko zadziałało, zrenderowałem film, i tu zaczęły się kłopoty. Kiedy usunąłem tamte linie po których leciały obiekty (w moim przypadku statki kosmiczne), to owe statki ukiekły mi kawałek do tyłu i nie dało się ich ruszyć. Usunąłem więc te pojazdy. Wszystko było ok do momentu gdy chciałem narysować nowe linie. Gdy skończyłem ich rysowanie to uciekały o punktów Y:0 X:0 Z:0 i nie dało się ich ruszyć (ale skalownie działało bez kłopotu). Z innymi obiektami nie mam żadnych proplemów. P.S. Próbowałem nawet otworzyć nowy projekt i za pomocą funkcji merge zaimportować wszystkie statki. Nadal był ten problem. P.P.S. Nie jestem pewien czy wybrałem dobry dział na umieszczenie tego tematu - jeśli nie to przepraszam.
Napisano 16 Listopad 200816 l To problem raczej animacyjny, niż modelingowy, ale Ci podpowiem: otóz Twoje statki cały czas mają przypisany kontroler patch constraint. Usunięcie linii zresetowało ich położenie do położenia pierwotnego, przed przypisaniem kontrolera, niemniej jednak dopóki statki mają przypisany kontroler, nic z tym nie zrobisz. Musisz wejśc w zakładkę motion (to ta zakładka z obracajacym się kółkiem ze szprychami), nasteppnie w zakładce PRS parameters upewnic się, ze masz zaznaczona opcję "position", po czym w następnej zakładce, 'position list zaznaczyć "patch constraint". Wówczas niżej odblokuja Ci się dostępne dla tego kontrolera opcje, między innymi delete. i z tej własnie opcji delete skorzystaj. :) Teraz już będziesz mógł przypisać statkom kolejny kontroler patch constraint. :) Pzdr. :)
Napisano 16 Listopad 200816 l Autor Ale ja już te statki usunąłem i zrobiłem nowe. Mi chodzi o to że, gdy utworzę nową linię to ląduje mi ona na środku planszy a nie tam gdzie ja chce, a potem nie mogę już jej przesunąć... P.S. Właśnie zauważyłem że gdy otwieram czysty projekt to także nie mogę ruszać liniami... ani żadnymi innymi obiektami... nic się nie chce ruszyć a na tym pasku z klatkami na dole pojawiają się dwa klucze... Edytowane 16 Listopad 200816 l przez Raddeo
Napisano 16 Listopad 200816 l No to te dwa klucze są charakterystyczne la patch constraint. Przyjrzyj się kontrolerom ych obiektów. Co innego, ż to nie powinno byyć defaultowo przypisywane wszystkim nowoutworzonym obiektom.
Napisano 17 Listopad 200816 l Autor Ok. Udało mi się to wyłączyć...Najwidoczniej przypadkowo podczas usuwania tego kontrolera otworzyłem tą listę do wyboru kontrolerów i wcisnąłem "make default" (czy coś w tym stylu)... Aby się tego pozbyć trzeba wybrać "position XYZ" (czy coś w tym stylu) i wcisnąć "make default"