Napisano 19 Listopad 200816 l czesc wszystkim! to moj pierwszy post ever na forum. :_: ostatnio wiele przegladalem prac na forum, tutoriali, maxa uzywalem w dziecinstwie do zabawy, a ostatnio postanowilem wrocic (po dlugiej przygodzie z grafika 2d) i zajac sie tym, bo bardzo mnie to pasjonuje. duzo czytalem, ale wciaz nie potrafie ustawic materialow tak jakbym chcial, wiec moje testy sa naprawde szkoleniowe i dla treningu. tutaj udalo mi sie uzyskac efekt troche przybrudzonej, przyrdzewialej cyny: korzystalem z 3ds max 2009 + Vray 1.5 se (render jest bez GI i z niskimi ustawieniami subdivision na mapach) materialy Vraya. mam pytanie dotyczace reflect/refract w materiale Vraya (w scenie szczegolnie chodzi o podloge) im daje wiekszy reflect tym tekstura diffuse jest mniej wyrazna i mętna. czy prawidlowa korekta tego jest ustawienie wiekszej ilosci output w teksturze bitmapy?? to jest ok? czy sa inne sposoby, np zwiazane z oswietleniem? chodzi o to, zeby podloga ladnie odbijala obiekty i jednoczesnie tekstura byla wyrazna i jasna, jak reszta obiektow. domyslam sie, ze ma to zwiazek z tym, ze podloga odbija tez tlo, ktore jest czarne. jednak gdy zmieniam na jasniejsze to wszystko jest przeswietlone, a tekstura podlogi jak byla metna i bez kontrastu, taka jest (z tym ze jasniejsza). ;p ciezka sprawa... @_# nie wiem, czy wyrazilem sie dosc jasno... z gory dzieki za wskazowki. hugs. ;] jeszcze jedno: jak zrobic (w materiale vraya) zeby odbicia byly jednokollorowe, np w kolorze mapy odbijajacej (bez wzgledu na to, ze obiekt odbijany jest pstrokaty). :}
Napisano 19 Listopad 200816 l Hmmm niestety, ale pozostaje mi tylko odesłać Cię na www.spot3d.com, bo tam jest wszystko ładnie opisane. Do tego tutoriale z www.renderray.com - jeszcze lepiej ;) P.S.: Cyna jest odporna na korozję ;)
Napisano 19 Listopad 200816 l Autor dzieki! XD poczytalem o ustawieniach vray zaraz zabieram sie za tutoriale, bo nie moglem tam nic znalezc jak ustawic kolor odbicia. efekt:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto