heavymental Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 W końcu poszerzyć swe zdolności chciałem - za conceptart'y się wziąłem. Względnie zawsze wszystkie me poprzednie pracki na lineart'cie, posiadły mocno odcinające się kontury. Wypadało jednak i nauczyć się samym światłem operować, by przestrzeń zarysować. Więc popełniłem takie cóś: Pierwsze maźnięcia: I po zabraniu się "na serio": Lekko obcięta, z jakąś tam (przecząca fizyce w większości miejsc) zabawą światłem. Perspektywa trochę nie taka, oraz wspomniane światło (cienie) nie dokładnie tam gdzie powinny. I prośba - Co jeszcze nie tak, co poprawić, dodać. Jak technicznie się brać. I ogólnie co przy conceptart'ach zawarte powinno jeszcze być. Pozdrawiam i przyjemności życzę.
Farvus Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 (edytowane) Wyobraź sobie że naprawdę robisz koncept i ktoś ma go wymodelować jako lokacja do gry komputerowej. Rozkładając na czynniki pierwsze potrzebne są powiedzmy geometria miejsca, tekstury, światło, sugestia skali, kolorystyka, funkcjonalność. Więc patrząc pod tym kątem na twój koncept: - geometria - u ciebie jest to po prostu kwadratowe pomieszczenie z dwoma słupami. Mógłbyś je chociażby pokazać pod ciekawym kątem bo w tej chwili jest centralna perspektywa. Całkowita symetria w obrazkach jest nudna. Mało jest elementów przyciągających wzrok. - tekstury - właściwie nie widze tu konkretnych tekstur. Są jakieś przybrudzenia przy krawędziach które niczego mi nie mówią. Za mało różnorodnych materiałów. Wszystko jest chyba z jakiegoś betonu. - światło - kontrast waloru jest tak słaby że właściwie nie widać światła. Wszystko jest tej samej jasności. - skala - nie ma w pracy nic co sugerowało by skale miejsca. Czy w tych drzwiach zmieści się samolot czy tylko człowiek? - kolorystyka - bardzo monochromatycznie. Brak zróżnicowania kolorów a te co już są zostały przybrudzone przez ciemnoszary. Jeśli ta plama to krew to niestety zbyt jasny kolor i zbyt różowy. - funkcjonalność - Koncept nie istnieje bez pomysłu. Co właściwie przedstawia ten który podesłałeś? Dopiero po chwili zauważyłem dwa miecze wiszące na ścianie jednak nic mi one nie mówią. Czy to jest jakaś arena walk? Pokój tortur? Sala egzekucji? Mieszkanie psychopaty? Może po prostu zajrzyj sobie na galerię jakiegoś profesjonalnygo designera od environmentów jak Feng Zhu, Ryan Church, Hydropix itd i zobacz czego brakuje. Edytowane 30 Listopad 2008 przez Farvus
Elvans Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Spójrz sobie np na arty z wiedźmina podczas zmiany lokacji. Bardzo proste i odrazu widać co czym jest widać ze schody sa z drewna a ściana z cegieł. Jeśli wiesz z czego mają być u Ciebie ściany to poszukaj zdjeć tego materiału w google żebyś wiedział jaki on jest. Jak już mowa o profesjonalistach http://www.johnwallin.net/site/main.html ostatnio mam to w zakładkach i czesto sobie spoglądam jak co jest zrobione bardzo fajne arty.
heavymental Napisano 30 Listopad 2008 Autor Napisano 30 Listopad 2008 Oż, o to właśnie mi chodziło - wielkie dzięki za komentarz. Niby sprawy oczywiste, ale jednak podczas tworzenia wielkiej uwagi(pojęcia nie mam dlaczego) na nie nie poświęciłem. Dziękim ;]
Farvus Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Tak. Szczególnie polecam przyjrzeć się pracom Johna Wallina. Ma wszystko co wymieniłem na kosmicznym poziomie. Generalnie dobija mie u tego kolesia dbałość o szczegóły. Przed malowaniem environmenta chyba przez tydzień zbiera reference żeby jak najwięcej upchnąć różnych rzeczy do jednego obrazka.
heavymental Napisano 30 Listopad 2008 Autor Napisano 30 Listopad 2008 Faktycznie, gość zabija faktura i szczególikami. Wgniatają jego pracki. Dzięki za link.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się