Napisano 4 Grudzień 200816 l Witam Od około 2 tygodni próbuję zrobić rendering na modelach jakie dostałem w STLu (które sprawdzić muszę) jednak po dodaniu materiału emiterów do powierzchni żarówek na renderingu są one całkowicie czarne. rendering ma być robiony tylko przy oświetleniu z dodanych emiterów wiec enviroment settings ustawiam na none lub sky dome i 0lm. na renderingu coś wychodzi tylko jak mam zewnętrzne oświetlenie dodane z enviroment. moje emitery są całkowicie czarne i nie oświetlają sceny (czyli zarazem cała scena jest nieoświetlona - czarna). Jako, że powoli brakuje mi pomysłów co to może być mimo że przekopałem połowe internetu, przeczytałem większość dostępnych tutouriali i manuali to proszę by ktoś mi przygotował BARDZO prostą działającą scenkę bezpośrednio w maxwell studio. czyli np 2 sfery gdzie jedna jest emiterem a druga z jakimkolwiek materiałem jest oświetlana przez tą pierwszą i zapisany plik mxs z tym (najlepiej modele i pliki z materiałami do głównego C: dajcie żeby można było odpalić od razu). Chciałbym sprawdzić czy to wina modeli jakie mam czy to wina ustawień w maxwellu. Będzie to bardziej pomocne niż szukanie po omacku w jakim ustawieniu mogłem się rąbnąć. z góry dzięki (dodam jeszcze, że z maxwellem wiele do czynienia nie miałem)
Napisano 4 Grudzień 200816 l daj emaila. powodem, że nie masz światła w scenie mogę być : geometria. - normalne poligonów są zwrócone do środka przez co emiter świeci do wewnątrz żarówki i światło się nie wydostaje z niego . ustawienia optyki - czas naświetlania jest za krótki aby udało się zarejestrować jakiekolwiek światło. trzeba ustawić długi czas naświetlania, przysłonę (F-stop)ustawić na 2 , iso też im większe tym lepsze. już w momencie renderingu można śmigać suwaczkami i sprawdzić czy to nie to zła skala sceny. możliwe że żarówki mają wielkośc 1 km i mają świecić 40 W , dlatego nie widać nic a nic światła. musisz sprawdzić czy skala sceny po imporcie z STL jest dobra. usawienia emitera ilość WAT jest kluczowa , może po prostu żarówki za słabo świecą ?
Napisano 4 Grudzień 200816 l Autor Dzieki ustawilem ISO na 1600 shutter na 1, f-stop na 2 i nareszcie cos widac w ciemności emiter robi się "bielszy" i coś podświetla. czyli jednak modele są ok a musze dojść do tego jakie powinny byc prawidłowe parametry. w ciemnościach 40W żarówka powinna bez problemu oświetlać elementy od których jest w odległości 40cm (wymiary są ok) a kamera w podobnej odleglosci więc pokombinuje z ustawieniami kamery. dzieki - jestem krok w przód - teraz szukam dalej
Napisano 6 Grudzień 200816 l bardzo to dziwne, jesteś na 300% przekonany, że skala jest dobra? wygląda na to, że cała żarówka emituje 40W z wydajnością około 18 (efficacy) to powinno być jasno. To co opisujesz wygląda na to że żarówka wielkości 40 m emituje tylko 40 WAT i przez to jest taka blada. ale skoro sprawdzałeś to nie wiem co to jeszcze może być. podciągnij liczbę WATÓW i renderuj z opcją MULTILIGHT to potem będziesz mógł jeszcze dodatkowo modyfikować natężenie światła.
Napisano 6 Grudzień 200816 l Autor Pliki STL sprawdzałem w programie CADowskim i wymiary były ok. Jednak robiąc import do maxwell studio nie były wyświetlone jednostki tylko wartości i chyba błędnie założyłem, że to też w [mm] jest podawane. Dopiero po edit/scale scene i mniejszeniu wszystkiego zaczęło to jakoś normalnie wyglądać. Czyli to jednak w [m] :/ ?? teraz nawet na ISO100 widać że coś tam jest. jeszcze parametry wymagają dopracowania ale już mi się coś renderuje więc jest bliżej jak dalej.
Napisano 7 Grudzień 200816 l podstawowymi jednostkami maxella są metry. tak tez żarówka o średnicy 50 mm po imporcie do maxwella miala 50 metrów i stąd te kłopoty. Wymiary w studio można szybko sprawdzić odczytując jaki jest odstęp siatki, powinien się wyświetlać w którymś dolnym rogu. Nie jest to zbyt dokładne ale można poznać rząd wielkosci, czy jest to jakiś kolos czy liliput
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto