Napisano 17 Grudzień 200816 l Witam! Potrzebuję pomocy w zrealizowaniu pewnej animacji. Nie jestem zbyt doświadczony w tym temacie, ale mam dużo zapału ;) Soft: 3ds max 9. Chcę stworzyć kiełkującą roślinkę. Pęd ma wyrastać z podłoża, wić się lekko na wszystkie strony , no i ogólnie przybierać na masie. W 2d wyglądałoby to z grubsza tak: Problem pojawia się już przy modelowaniu. Najoptymalniej byłoby nadać stożkowi kształt splajna: ,ale nie za bardzo wiem jak tego dokonać. Udało mi się jednak uzyskać kształt jaki chciałem poprzez żmudne zwężanie, pochylanie i przesuwanie kolejnych pierścieni vertexów na stożku, a także (drugi sposób) włączając renderowanie splina i też zwężając kolejne pierścienie wierzchołków. No a teraz sama animacja… Próbowałem to robić tak, że wysuwałem jakby z gruntu gotowy, cały kiełek odpowiednio go obracając wokół punktu, z którego wychodził. O coś takiego: …mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi. Sposób ten jednak wygląda w efekcie fatalnie, gdyż tekstura przesuwająca się razem z obiektem zatraci wrażenie przyrostu kiełka – wyraźnie będzie widać, że wysuwa się cały, a nie – że rośnie i jest go coraz więcej. Chodzi mi o stworzenie czegoś, czego przybywałoby na czubku, a na dole jedynie nabierało obwodu (złota myśl, nie ma co…). No i w jakiś sposób realizuje to taka idea: , czyli dokładanie jakby kolejnych segmentów pędu. Jednak tu będzie problem z płynnością animacji (chyba, że taki segmentów byłoby bardzo dużo i gęsto), a także nie da się zrobić typowo kiełkowego szpica. Sam już nie wiem, strasznie się to pokomplikowało. Może ktoś bardziej doświadczony podpowie mi jak rozwiązać ten problem. Będę bardzo wdzięczny ;) Pozdrawiam serdecznie!
Napisano 18 Grudzień 200816 l Witam! Witam Rolnika :) Zaznacz ten kiełek i przypisz mu modyfikator Path Deform Teraz w modyfikatorze Path Deform Pick Path i wskaż Splina Teraz klik w Move to Patch, a nastepnie dopasuj oś w Path Deform Axis tak aby roślinka rosłą do góry. Teraz animując parametr Percent pozwalasz rosnąć roślince :) Pobaw się innymi parametrami a zobaczysz do czego służą Pozdrawiam
Napisano 18 Grudzień 200816 l serwus :) do tego , co napisal korasonek dodalbym jeszcze modyfikatory beng - zginanie,skrecanie i ewentualnie stretch oraz jakies FDD - pola sil. Ogolnie polecalbym zrobienie tego od poczatku za pomoca LOF - to pozwala animowac nawet zgrubienia i zwezenia. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 19 Grudzień 200816 l Kocham 3ds max! :) Dzięki dzięki, wychodzi dokładnie tak jak chciałem ;] Mam nadzieję, że za jakiś czas pochwalę się Wam efektami. A i jeszcze tylko mam pytanie, cóż to takiego ten LOF? Niestety jeszcze się z tym nie spotkałem, wszystko przede mną. :) Pozdrawiam serdecznie! ;]
Napisano 19 Grudzień 200816 l serwus :) loft dziala w najwiekszym uproszczeniu tak : robisz przekroj (pewnie circle) , i sciezke . sciezce dajesz loft - znajdzieszt ow compound objects. wtedy dajesz GET SHAPE - i wskazujesz circle. zrobi sie tuba.- walec. w zakladce properties wchodziszw panel scale - zmieniasz parametr skali na ktoryms koncu i zobaczysz co sie zrobi - stozek. dodatkowo sa tam palety odpowiedzialne za skrecanie itp pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto