Paq Napisano 22 Grudzień 2008 Napisano 22 Grudzień 2008 Witam Panowie i Panie, od dłuższego czasu borykam się z problemem karty graficznej, ale bezskutecznie. Proces konfiguracji z nią zajął mi w maju, tego roku, sporo czasu, ale do dziś nie uzyskałem satysfakcjonujących rezultatów. Konfiguracja: AMD Phenom X4 9550 @ 2.6GHz 2 GB Ocz 800MHz @ 960MHz Radeon 3650 256Mb 128-bit @900/2000MHz Koputer budżetówka - złożony w maju, do współpracy z 3ds max'em, na lepszego zabrakowało finansów, tańsza alternatywa dla Quada Intel'a. Problem jaki mnie dotyka wygląda następująco: Karta graficzna nie jest obciążona w 100% podczas pracy w 3ds max'ie oraz Mudbox'ie, co przy trochę większych siatkach stwarza problem nie do przeskoczenia, obraz się tnie (np. 8PFS-ów), a GPU osiąga max 40 % wysiłku. Początkowo winę wskazywałem na technologię ATi PowerPlay, która to wprowadza w 3 tryby grafikę, spoczynek - 110MHz, praca 2D - 300MHz, 3D - 725MHz. Karta pracowała na zegarach trybu 2D podczas włączonego Max'a, więc grzebiąc w sterownikach ustawiłem, alby na owym trybie 2D miała zegary na twardych 725MHz, czyli właściwy 3D. Nic nie pomogło. Grafika dlalej nie przekracza 40-50% swoich możliwości. Zastanawiam się dlaczego reszta mocy leży dołogiem? A może to wina Radk'ów? Dziwna sprawa, nie mogę sobie poradzić (sterownik obrazu DX9, na OpenGL podobnie, tylko jeszcze gorzej). A może to wina zwykłych grafik, nieprzystosowanych do podobnej pracy.. ale skoro to DX9, to powinno być ok... Sam nie wiem... Nie chcę wydawać 500zł na FireGL z 128Mb i 64-bitową szyną , albo Quadro, bo po pierwsze nie mam pienięddzy, po druie, wydajnościowo stoją na podobnym poziomie. Proszę o pomoc, z góry dziękuję wszystkim zainteresowanym tematem.
Paq Napisano 23 Grudzień 2008 Autor Napisano 23 Grudzień 2008 Nikt? ... To może inaczej, czy na Waszych kartach graficznych przy lataniu po viewportach karta sięga po całą moc GPU? Czy Wam także rdzeń odpoczywa w jakimś stopniu?
KamillM Napisano 23 Grudzień 2008 Napisano 23 Grudzień 2008 U mnie na laptopie nie zauważyłem takiego problemu. Być może jakiś tam spadek wydajności w viewporcie jest, ale ciężko powiedzieć, bo nie mam żadnego odniesienia ;] Co do zużycia gpu napisz czym to mierzysz, bo nigdzie nie mogę znaleźć żadnego sensownego programu.
Paq Napisano 23 Grudzień 2008 Autor Napisano 23 Grudzień 2008 Zużycie GPU łatwo zmierzyć za pomocą Catalyst Control Center, pod warunkiem, że masz zainstalowane (zakładka pokręcanie) lub po prostu Everest (ale Ultimate), jest po zminimalizowaniu zakładka (GPU utilization). I tak dla przykładu, otworzyłem stary projekt felgi i dałem jej TurboSmooth'a z Interations nie 2, a 5 (w ramach testu), i już miałem 10FPS'ów, a obciążenie GPU wynosiło ok. 50%.
arev Napisano 23 Grudzień 2008 Napisano 23 Grudzień 2008 Modyfikatory nakładane na obiekty są przeliczane przez CPU. Po dodaniu TS: 5 konwertuj obiekt do poly (lub mesh - operuje na trójkątach, więc też może mieć to wpływ na prędkość), spróbuj pokręcić viewportem i sprawdź czy fps będzie wyższy niż w przypadku obiektu z modyfikatorem. 1
Paq Napisano 23 Grudzień 2008 Autor Napisano 23 Grudzień 2008 Heh, to na prawdę było takie proste? No, no... Z 10FPS'ów przy TS: 5 na modyfikatorze, zrobiło się 60 FPS'ów w postaci Editable Poly/Mesh i obciążenie GPU sięga 94 %. A nie odkrył bym tego sam, ponieważ bezpiecznie jest trzymać obiekt na modyfikatorze, który w razie czego można usunąć. Rep dla Ciebie, dzięki wielkie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się