Napisano 22 Grudzień 200816 l Witam Panowie i Panie, od dłuższego czasu borykam się z problemem karty graficznej, ale bezskutecznie. Proces konfiguracji z nią zajął mi w maju, tego roku, sporo czasu, ale do dziś nie uzyskałem satysfakcjonujących rezultatów. Konfiguracja: AMD Phenom X4 9550 @ 2.6GHz 2 GB Ocz 800MHz @ 960MHz Radeon 3650 256Mb 128-bit @900/2000MHz Koputer budżetówka - złożony w maju, do współpracy z 3ds max'em, na lepszego zabrakowało finansów, tańsza alternatywa dla Quada Intel'a. Problem jaki mnie dotyka wygląda następująco: Karta graficzna nie jest obciążona w 100% podczas pracy w 3ds max'ie oraz Mudbox'ie, co przy trochę większych siatkach stwarza problem nie do przeskoczenia, obraz się tnie (np. 8PFS-ów), a GPU osiąga max 40 % wysiłku. Początkowo winę wskazywałem na technologię ATi PowerPlay, która to wprowadza w 3 tryby grafikę, spoczynek - 110MHz, praca 2D - 300MHz, 3D - 725MHz. Karta pracowała na zegarach trybu 2D podczas włączonego Max'a, więc grzebiąc w sterownikach ustawiłem, alby na owym trybie 2D miała zegary na twardych 725MHz, czyli właściwy 3D. Nic nie pomogło. Grafika dlalej nie przekracza 40-50% swoich możliwości. Zastanawiam się dlaczego reszta mocy leży dołogiem? A może to wina Radk'ów? Dziwna sprawa, nie mogę sobie poradzić (sterownik obrazu DX9, na OpenGL podobnie, tylko jeszcze gorzej). A może to wina zwykłych grafik, nieprzystosowanych do podobnej pracy.. ale skoro to DX9, to powinno być ok... Sam nie wiem... Nie chcę wydawać 500zł na FireGL z 128Mb i 64-bitową szyną , albo Quadro, bo po pierwsze nie mam pienięddzy, po druie, wydajnościowo stoją na podobnym poziomie. Proszę o pomoc, z góry dziękuję wszystkim zainteresowanym tematem.
Napisano 23 Grudzień 200816 l Autor Nikt? ... To może inaczej, czy na Waszych kartach graficznych przy lataniu po viewportach karta sięga po całą moc GPU? Czy Wam także rdzeń odpoczywa w jakimś stopniu?
Napisano 23 Grudzień 200816 l U mnie na laptopie nie zauważyłem takiego problemu. Być może jakiś tam spadek wydajności w viewporcie jest, ale ciężko powiedzieć, bo nie mam żadnego odniesienia ;] Co do zużycia gpu napisz czym to mierzysz, bo nigdzie nie mogę znaleźć żadnego sensownego programu.
Napisano 23 Grudzień 200816 l Autor Zużycie GPU łatwo zmierzyć za pomocą Catalyst Control Center, pod warunkiem, że masz zainstalowane (zakładka pokręcanie) lub po prostu Everest (ale Ultimate), jest po zminimalizowaniu zakładka (GPU utilization). I tak dla przykładu, otworzyłem stary projekt felgi i dałem jej TurboSmooth'a z Interations nie 2, a 5 (w ramach testu), i już miałem 10FPS'ów, a obciążenie GPU wynosiło ok. 50%.
Napisano 23 Grudzień 200816 l Modyfikatory nakładane na obiekty są przeliczane przez CPU. Po dodaniu TS: 5 konwertuj obiekt do poly (lub mesh - operuje na trójkątach, więc też może mieć to wpływ na prędkość), spróbuj pokręcić viewportem i sprawdź czy fps będzie wyższy niż w przypadku obiektu z modyfikatorem.
Napisano 23 Grudzień 200816 l Autor Heh, to na prawdę było takie proste? No, no... Z 10FPS'ów przy TS: 5 na modyfikatorze, zrobiło się 60 FPS'ów w postaci Editable Poly/Mesh i obciążenie GPU sięga 94 %. A nie odkrył bym tego sam, ponieważ bezpiecznie jest trzymać obiekt na modyfikatorze, który w razie czego można usunąć. Rep dla Ciebie, dzięki wielkie...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto