Jozeph Napisano 26 Grudzień 2008 Napisano 26 Grudzień 2008 witam ! Mam problem ze stworzeniem szklanki, w której znajdowała by się coca cola... samą szklanke mam, ale nie wiem jak "wlać" do niej cole.... cząsteczkami czy czyms innym ? nie wiem. Prosze o pomoc. pozdrawiam
mkeruj Napisano 26 Grudzień 2008 Napisano 26 Grudzień 2008 Zmodyfikuj model szkanki. Spróbuj go odrobinę powiększyć, tak aby zawartość i szklanka się przenikały lekko.
Tomek Kosiorek Napisano 26 Grudzień 2008 Napisano 26 Grudzień 2008 jak robię zawartość z naczyniem staram się skopiować część krzywej bądź poligony wewnętrzne zrobić na nich powierzchnie jaka mi się podoba nadać bryle stworzonej materiał odpowiadający płynowi/zawartości a cząsteczkami można zrobić bąbelki
Jozeph Napisano 26 Grudzień 2008 Autor Napisano 26 Grudzień 2008 hmm sęk w tym, że nie mam zawartosci, nie mam coli. nie wiem jak ją stworzyc. Please help. fota szklanki:
Tomek Kosiorek Napisano 26 Grudzień 2008 Napisano 26 Grudzień 2008 jeżeli zrobiłeś szklankę za pomocą obrotu wyrysowanej krzywej, to "przetnij" ją na wysokości górnej powierzchni napoje (przedtem duplikując by nie zmienić oryginału), "doklej linię której obrót ma tworzyć powierzchnię i stwórz bryłę napoju obracając nową krzywą
Jozeph Napisano 26 Grudzień 2008 Autor Napisano 26 Grudzień 2008 zrobiłem ją zapomocątuby z modyfikator taper, od dołu dałem cylinder i zattachowałem. hmmw sumie moge do srodka dac cylinder z taperem i odpowiednią mapą.... i chyba tak zrobie.... thx
Hynol Napisano 27 Grudzień 2008 Napisano 27 Grudzień 2008 Wszystko zależy od używanego renderera - w mentalu płyn robi się inaczej niż w vrayu czy scanlinie. Ale generalnie - skopiuj szklankę -> slice plane ustawiony na wysokości na której ma kończyć się płyn -> usunąć zewnętrzne face'y zostawiając "wewnętrze" -> modyfikator normal/flip normals -> zaznaczyć górny border i cap. Do mentala troszkę inaczej -> nie kopiujemy obiektu, tylko odpowiednio go dzielimy i używamy materiał dielectric: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/making_of_water_glasses/makign_of_water_glasses01.asp
Jozeph Napisano 27 Grudzień 2008 Autor Napisano 27 Grudzień 2008 dzięki Hynol :) już wszystko wiem ;)) pozdro
KICU Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 krde z tutoriala nie wiele rozumiem. Hynol opisałes dla scanline'a ? a mozesz jaśniej dla mentala ? bede wdzięczny
Temporal Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 W helpie maxa masz opisane jak sie robi takie tricki w mentalu. Jest kilka tutoriali o mentalu w dokumentacji i jeden jest wlasnie z szklanka i z woda zlozona z kilku elementow.
Hynol Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 No Temporal ma rację. Ja opisałem scanline i vrayową metodę. W przypadku Mentala musisz w zasadzie zrobić tak - slice plane na szklance na wysokości płynu - potem te fejsy które są jakby stykiem przyszłego płynu ze szklanką zaznaczamy i detache (NIE zmieniamy normalnych tych poligonów). Dodajemy disc na górę żeby "zamknąć" płyn od góry. Teraz mamy trzy obiekty - szklankę z odjętymi fejsami styku płynu, płyn na styku ze szklanką i płyn na styku z powietrzem (disc). Teraz potrzebujemy trzech materiałów które definiują przejścia światła między różnymi ośrodkami - powietrze/szkło, szkło/płyn, płyn/powietrze. Robimy je za pomocą materiału dielectric. Nadajemy szklance materiał powietrze/szkło, płynowi szkło/płyn a discowi powietrze/płyn. I chyba tyle. Nie jest to może proste ale z tutorialem powinieneś sobie poradzić.
KICU Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 Witam ! No więc zrobiłem tak jak poradził Hynol i w sumie coś wyszło. efekt w załączniku. nie jest super realistycznie ale cos jest. nie pokoi mnie tylko wygląd caustic. dałem w proporties object generate caustic i pod f10 w indirect illumination ale jakies kiepskie wszły.... co do szklanki i tej "wody" w niej to wszędzie dałem materiał dielectric bo nie wiem jak go zedytowac na wode, szklanke i powierzchnie wody z powietrzem. Jak macie jakies pomysły będe wdzięczny.
Temporal Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 A probowales przerabiac tego tutoriala z maxa? tam jest wszystko dokladnie napisane i nie ma wiekszego sensu pisac to samo tutaj. Ladnie jest opisane jakie dawac wartosci ior dla odpowiednich czesci wody. A co do caustica to pobaw sie parametrem engery dla photonow oraz radiusami causticow. Czasami wystarczy zwiekszyc troche radiusow niz wysylac miliony photonow w scene a efekt koncow nadal moze byc dobry. No i pamietaj by wiekszosc fotonow nie gubilila ci sie w otwartej przestrzeni to tyle odemnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się