Napisano 26 Grudzień 200816 l witam ! Mam problem ze stworzeniem szklanki, w której znajdowała by się coca cola... samą szklanke mam, ale nie wiem jak "wlać" do niej cole.... cząsteczkami czy czyms innym ? nie wiem. Prosze o pomoc. pozdrawiam
Napisano 26 Grudzień 200816 l Zmodyfikuj model szkanki. Spróbuj go odrobinę powiększyć, tak aby zawartość i szklanka się przenikały lekko.
Napisano 26 Grudzień 200816 l jak robię zawartość z naczyniem staram się skopiować część krzywej bądź poligony wewnętrzne zrobić na nich powierzchnie jaka mi się podoba nadać bryle stworzonej materiał odpowiadający płynowi/zawartości a cząsteczkami można zrobić bąbelki
Napisano 26 Grudzień 200816 l Autor hmm sęk w tym, że nie mam zawartosci, nie mam coli. nie wiem jak ją stworzyc. Please help. fota szklanki:
Napisano 26 Grudzień 200816 l jeżeli zrobiłeś szklankę za pomocą obrotu wyrysowanej krzywej, to "przetnij" ją na wysokości górnej powierzchni napoje (przedtem duplikując by nie zmienić oryginału), "doklej linię której obrót ma tworzyć powierzchnię i stwórz bryłę napoju obracając nową krzywą
Napisano 26 Grudzień 200816 l Autor zrobiłem ją zapomocątuby z modyfikator taper, od dołu dałem cylinder i zattachowałem. hmmw sumie moge do srodka dac cylinder z taperem i odpowiednią mapą.... i chyba tak zrobie.... thx
Napisano 27 Grudzień 200816 l Wszystko zależy od używanego renderera - w mentalu płyn robi się inaczej niż w vrayu czy scanlinie. Ale generalnie - skopiuj szklankę -> slice plane ustawiony na wysokości na której ma kończyć się płyn -> usunąć zewnętrzne face'y zostawiając "wewnętrze" -> modyfikator normal/flip normals -> zaznaczyć górny border i cap. Do mentala troszkę inaczej -> nie kopiujemy obiektu, tylko odpowiednio go dzielimy i używamy materiał dielectric: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/making_of_water_glasses/makign_of_water_glasses01.asp
Napisano 28 Grudzień 200816 l krde z tutoriala nie wiele rozumiem. Hynol opisałes dla scanline'a ? a mozesz jaśniej dla mentala ? bede wdzięczny
Napisano 28 Grudzień 200816 l W helpie maxa masz opisane jak sie robi takie tricki w mentalu. Jest kilka tutoriali o mentalu w dokumentacji i jeden jest wlasnie z szklanka i z woda zlozona z kilku elementow.
Napisano 28 Grudzień 200816 l No Temporal ma rację. Ja opisałem scanline i vrayową metodę. W przypadku Mentala musisz w zasadzie zrobić tak - slice plane na szklance na wysokości płynu - potem te fejsy które są jakby stykiem przyszłego płynu ze szklanką zaznaczamy i detache (NIE zmieniamy normalnych tych poligonów). Dodajemy disc na górę żeby "zamknąć" płyn od góry. Teraz mamy trzy obiekty - szklankę z odjętymi fejsami styku płynu, płyn na styku ze szklanką i płyn na styku z powietrzem (disc). Teraz potrzebujemy trzech materiałów które definiują przejścia światła między różnymi ośrodkami - powietrze/szkło, szkło/płyn, płyn/powietrze. Robimy je za pomocą materiału dielectric. Nadajemy szklance materiał powietrze/szkło, płynowi szkło/płyn a discowi powietrze/płyn. I chyba tyle. Nie jest to może proste ale z tutorialem powinieneś sobie poradzić.
Napisano 29 Grudzień 200816 l Witam ! No więc zrobiłem tak jak poradził Hynol i w sumie coś wyszło. efekt w załączniku. nie jest super realistycznie ale cos jest. nie pokoi mnie tylko wygląd caustic. dałem w proporties object generate caustic i pod f10 w indirect illumination ale jakies kiepskie wszły.... co do szklanki i tej "wody" w niej to wszędzie dałem materiał dielectric bo nie wiem jak go zedytowac na wode, szklanke i powierzchnie wody z powietrzem. Jak macie jakies pomysły będe wdzięczny.
Napisano 29 Grudzień 200816 l A probowales przerabiac tego tutoriala z maxa? tam jest wszystko dokladnie napisane i nie ma wiekszego sensu pisac to samo tutaj. Ladnie jest opisane jakie dawac wartosci ior dla odpowiednich czesci wody. A co do caustica to pobaw sie parametrem engery dla photonow oraz radiusami causticow. Czasami wystarczy zwiekszyc troche radiusow niz wysylac miliony photonow w scene a efekt koncow nadal moze byc dobry. No i pamietaj by wiekszosc fotonow nie gubilila ci sie w otwartej przestrzeni to tyle odemnie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto