Jozeph Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 Witam !! tworzę powoli animacje z kostką lodu z tutoriala zaczerpniętego z naszego forum max3d.pl. nie bede opowiadał całej animacji.... chodzi mi konkretnie o początek... jest kostka lodu, która w "środku" ma oczy i nogi... i te oczy podczas animacji "wyskakują" na wierzch i podobnie zachowują się nogi. Rzecz w tym że ta kostka lodu jest przezroczysta i widac te oczy i nogi w niej, a chcialbym zeby ich nie bylo widac tylko dopiero gdy są juz na wierzchu. jak widac na załączniku oczy i nogi są w "środku". Jak zrobic zeby ich nie bylo widac tylko dopiero, gdy wyskakują ? i jeszcze nogi.... one się "wysuwają" z kostki i dlatego jest to trudniejsze do zrobienia. Docenie wszelką pomoc
sly Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 1. Prawym przyciskiem myszy na obiekcie, w "Object Properties" można zmieniać parametr "Visibility(0,0-1,0)", można go zmieniać również w czasie - na klatkach kluczowych. 2. Można to samo uzyskać przez zmianę w czasie parametru "opacity" w Materiale jaki nadałeś Twoim obiektom. 3. Można też przenieść obiekty w nie widoczne dla kamery miejsce, i pozostawić tam do momentu kiedy nie zechcesz ich ujawnić (przy okazji bawiąc się "skalą"- czyli tak jakby nogi rosły). Na klatkach kluczowych oczywiście. 4. jeśli natomiast interesuje Cię "płynne" wysuwanie nóg z ciała, to proponuję zastosować modyfikator "Boolean" gdzie "kostka" będzie wycinać nogi, przesuwając nogi, a pozostawiając kostkę w miejscu, uzyskasz pożądany efekt, razem z odbiciami na kostce. 5. można też podobny efekt uzyskać dodając nogi w postproducji, (jednak nad odbiciami trzeba dodatkowo popracować), renderując same nogi wysuwające się, później renderując maskę w której tylko nogi są białe a kostka i tło czarne. - ale to cię nie urządzi. powodzenia pozdrawiam.
Jozeph Napisano 3 Styczeń 2009 Autor Napisano 3 Styczeń 2009 Dzieki sly :) no więc przestudiowałem twoje podpowiedzi i piaty odpada bo w post produkcji jestem ciemny, pierwszy, drugi i trzeci jest nie zly, a czwarty wydaje mi sie będzie najlepszy w tym przypadku tylko trochu nie rozumiem i byłbym wdzięczny jakbys mi go opowiedział dokladniej. Bo boolean przeciez wycina w obiekcie innym obiektem "dziure" i nie wiem w jaki sposób moze mi to pomoc zeby nie bylo widac w srodku nóg, a potem zeby bylo widac. pozdr i dzieki :)
sly Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 (edytowane) mam nadzieję że coś widać w załącznikach. 1. w pierwszym obrazku jako operator B - wybrałem Cube... 2. po rozwinięciu "+" w Boolean, zaznacz Operands i Odpowiedni "Operand" do edycji - w moim przypadku "cylinder02". 3. Animować obiekt możesz w trybie "Editable Poly" np. "Element" (aha, ten Cube jest przejżysty tylko dlatego żeby pokazać że w środku jest walec.) pozdrawiam. Edytowane 3 Styczeń 2009 przez sly
Jozeph Napisano 3 Styczeń 2009 Autor Napisano 3 Styczeń 2009 hmm pewnie sie zdziwisz ale mi nie dziala :( zrobiłem tak jak opisałes, ba, nawet przesłałem wątek do kumpla i u niego tez nie dziala. Ostatnie pytanie: mógłbys mi to nagrac ? bo to jest 2 minuty nagrywania, a naprawde jest mi to bardzo potrzebne. z góry dziękuje.
Jozeph Napisano 4 Styczeń 2009 Autor Napisano 4 Styczeń 2009 YEAH !! Dzieki SLY :)) teraz juz wszystko wiem ;P sam napewno bym do tego nie doszedl ;) jeszcze raz dzieki i pozdrawiam :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się