Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam !!

 

tworzę powoli animacje z kostką lodu z tutoriala zaczerpniętego z naszego forum max3d.pl. nie bede opowiadał całej animacji.... chodzi mi konkretnie o początek... jest kostka lodu, która w "środku" ma oczy i nogi... i te oczy podczas animacji "wyskakują" na wierzch i podobnie zachowują się nogi. Rzecz w tym że ta kostka lodu jest przezroczysta i widac te oczy i nogi w niej, a chcialbym zeby ich nie bylo widac tylko dopiero gdy są juz na wierzchu. jak widac na załączniku oczy i nogi są w "środku".

 

Jak zrobic zeby ich nie bylo widac tylko dopiero, gdy wyskakują ? i jeszcze nogi.... one się "wysuwają" z kostki i dlatego jest to trudniejsze do zrobienia.

 

Docenie wszelką pomoc

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 920
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Prawym przyciskiem myszy na obiekcie, w "Object Properties" można zmieniać parametr "Visibility(0,0-1,0)", można go zmieniać również w czasie - na klatkach kluczowych.

 

2. Można to samo uzyskać przez zmianę w czasie parametru "opacity" w Materiale jaki nadałeś Twoim obiektom.

 

3. Można też przenieść obiekty w nie widoczne dla kamery miejsce, i pozostawić tam do momentu kiedy nie zechcesz ich ujawnić (przy okazji bawiąc się "skalą"- czyli tak jakby nogi rosły). Na klatkach kluczowych oczywiście.

 

4. jeśli natomiast interesuje Cię "płynne" wysuwanie nóg z ciała, to proponuję zastosować modyfikator "Boolean" gdzie "kostka" będzie wycinać nogi, przesuwając nogi, a pozostawiając kostkę w miejscu, uzyskasz pożądany efekt, razem z odbiciami na kostce.

 

5. można też podobny efekt uzyskać dodając nogi w postproducji, (jednak nad odbiciami trzeba dodatkowo popracować), renderując same nogi wysuwające się, później renderując maskę w której tylko nogi są białe a kostka i tło czarne. - ale to cię nie urządzi.

 

powodzenia

pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Dzieki sly :)

 

no więc przestudiowałem twoje podpowiedzi i piaty odpada bo w post produkcji jestem ciemny, pierwszy, drugi i trzeci jest nie zly, a czwarty wydaje mi sie będzie najlepszy w tym przypadku tylko trochu nie rozumiem i byłbym wdzięczny jakbys mi go opowiedział dokladniej. Bo boolean przeciez wycina w obiekcie innym obiektem "dziure" i nie wiem w jaki sposób moze mi to pomoc zeby nie bylo widac w srodku nóg, a potem zeby bylo widac.

pozdr i dzieki :)

Napisano

mam nadzieję że coś widać w załącznikach.

 

1. w pierwszym obrazku jako operator B - wybrałem Cube...

 

2. po rozwinięciu "+" w Boolean, zaznacz Operands i Odpowiedni "Operand" do edycji - w moim przypadku "cylinder02".

 

3. Animować obiekt możesz w trybie "Editable Poly" np. "Element"

 

(aha, ten Cube jest przejżysty tylko dlatego żeby pokazać że w środku jest walec.)

 

pozdrawiam.

Edytowane przez sly

Napisano
  • Autor

hmm pewnie sie zdziwisz ale mi nie dziala :( zrobiłem tak jak opisałes, ba, nawet przesłałem wątek do kumpla i u niego tez nie dziala. Ostatnie pytanie: mógłbys mi to nagrac ? bo to jest 2 minuty nagrywania, a naprawde jest mi to bardzo potrzebne.

z góry dziękuje.

Napisano
  • Autor

YEAH !! Dzieki SLY :)) teraz juz wszystko wiem ;P sam napewno bym do tego nie doszedl ;) jeszcze raz dzieki i pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności