Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, po małej przerwie od prac własnych zabieram się z dom. Po przerobieniu tutków w tej dziedzinie mam takie pytanie na początek.

Chciałbym wymodelować w maxie nie duży dom z wnętrzem.

Ściany chciał bym w poly robić jak w jednym z tutków :

http://www.evermotion.org/tutorials/mich/minterior01.jpg

czyli plane i potem odpowiednie polygony i extrude jako ściany. Tylko Jest jakiś sposób na ukrywanie konkretnych polygonów czyli ścian ? Bo to jest mi bardzo potrzebne bo czasami w środku pewna scena wymaga ukrycie jednej ściany.Proszę o pomoc jak sobie z tym poradzić. Chyba że jest jakiś łatwiejszy sposób na "budowanie" domu.

pozdrawiam

my.php?image=minterior01jg0.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz polygony do ukrycia i hide selected z poziomu polygonu (tak - jest taka opcja - trzeba wysilić wzrok). Ja osobiście preferuje budowanie z boxa i extrude zaznaczonych polyginów. Connect i bridge dają radę.

Napisano
Zaznacz polygony do ukrycia i hide selected z poziomu polygonu (tak - jest taka opcja - trzeba wysilić wzrok). Ja osobiście preferuje budowanie z boxa i extrude zaznaczonych polyginów. Connect i bridge dają radę.

Dzięki faktycznie nie zauważyłem tej opcji.

Twój sposób też jest bardzo dobry, tylko jak wtedy podłogę zrobić ? Bo nie mam pomysłu. Po prostu łączyć Vertexy opcją Create i tworzyć polygony np każdym pomieszczeniu ?

Napisano

Podłogę można zrobić bardzo szybko ze spline'a - dajemy snap do vertexów i jedziemy po ścianach obrysowywując kształt podłogi w widoku top. Potem extrude albo nawet samo convert to editable poly i jest podłoga. Można również zaznaczyć krawędzie ścian będące granicą podłogi - create shape from edges / linear, sprawdzić czy wszystkie vertexy są połączone i załatać dziury opcją connect. Potem tak samo. Nie ma potrzeby żeby podłoga była jednym meshem ze ścianami. Ale jak koniecznie chcesz z jednego mesha mieć wszystko - usuwamy "spodnie" fejsy w ścianach i łączymy odpowiednie edge funkcją bridge, albo tworzymy fejsy/polygony przy pomocy create.

Napisano

Ważne tez żeby wszytko miało swoją grubość można to załatwić modyfikatorem shell dodając go do podłogi lub sufitu szczególnie ważne w szybach, nie warto też wszystkiego robić w jednym meshu, sciany, sufit podłoga mogą byc oddzielnymi obiektami.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności