Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie, po małej przerwie od prac własnych zabieram się z dom. Po przerobieniu tutków w tej dziedzinie mam takie pytanie na początek.

Chciałbym wymodelować w maxie nie duży dom z wnętrzem.

Ściany chciał bym w poly robić jak w jednym z tutków :

http://www.evermotion.org/tutorials/mich/minterior01.jpg

czyli plane i potem odpowiednie polygony i extrude jako ściany. Tylko Jest jakiś sposób na ukrywanie konkretnych polygonów czyli ścian ? Bo to jest mi bardzo potrzebne bo czasami w środku pewna scena wymaga ukrycie jednej ściany.Proszę o pomoc jak sobie z tym poradzić. Chyba że jest jakiś łatwiejszy sposób na "budowanie" domu.

pozdrawiam

my.php?image=minterior01jg0.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 918
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz polygony do ukrycia i hide selected z poziomu polygonu (tak - jest taka opcja - trzeba wysilić wzrok). Ja osobiście preferuje budowanie z boxa i extrude zaznaczonych polyginów. Connect i bridge dają radę.

Napisano
  • Autor
Zaznacz polygony do ukrycia i hide selected z poziomu polygonu (tak - jest taka opcja - trzeba wysilić wzrok). Ja osobiście preferuje budowanie z boxa i extrude zaznaczonych polyginów. Connect i bridge dają radę.

Dzięki faktycznie nie zauważyłem tej opcji.

Twój sposób też jest bardzo dobry, tylko jak wtedy podłogę zrobić ? Bo nie mam pomysłu. Po prostu łączyć Vertexy opcją Create i tworzyć polygony np każdym pomieszczeniu ?

Napisano

Podłogę można zrobić bardzo szybko ze spline'a - dajemy snap do vertexów i jedziemy po ścianach obrysowywując kształt podłogi w widoku top. Potem extrude albo nawet samo convert to editable poly i jest podłoga. Można również zaznaczyć krawędzie ścian będące granicą podłogi - create shape from edges / linear, sprawdzić czy wszystkie vertexy są połączone i załatać dziury opcją connect. Potem tak samo. Nie ma potrzeby żeby podłoga była jednym meshem ze ścianami. Ale jak koniecznie chcesz z jednego mesha mieć wszystko - usuwamy "spodnie" fejsy w ścianach i łączymy odpowiednie edge funkcją bridge, albo tworzymy fejsy/polygony przy pomocy create.

Napisano
  • Autor

Dzięki za pomoc, create shape wykorzystam, ten sposób najbardziej mi spasował.

Mam nadzieję że więcej takich głupich problemów nie będzie.

Napisano

Ważne tez żeby wszytko miało swoją grubość można to załatwić modyfikatorem shell dodając go do podłogi lub sufitu szczególnie ważne w szybach, nie warto też wszystkiego robić w jednym meshu, sciany, sufit podłoga mogą byc oddzielnymi obiektami.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności