Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich serdecznie

To jest pierwsza wizualizacja którą pokazuje na forum i chciałabym Was prosić o pomoc. 3d zajmuję się co prawda od mniej więcej 2 lat jednak zatrzymałam się na pewnym poziomie :|

W tej scenie chciałam pokazać model lampy ether, jednak mam problem z odpowiednim oświetleniem i materiałami (jak widać), jeszcze jeden problem mam taki że renderowało się to 8h i 20min. Mam nadzieje że coś uda nam się wspólnie poradzić tylko proszę Was piszcie do mnie po polsku ;)

 

Przy okazji dziękuję za rady Pressenterowi i Siwemu :) bo wcześniej to wyglądało znacznie gorzej ;)

Pozdrawiam

Edytowane przez Jasmine

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

masz wszystko w zasadzie ok i czas renderingu może tu zależeć od mocy obliczeniowej komputera lub/i materiałów/świateł użytych w scenie

 

spróbuj użyć innego Antialiasingu, Adaptive sobie odpuść, do tego filtr antialiasingu zmień na Catmull-Rom. Renderuje się ciut dłużej niż inne ale za to jest ostrzejszy.

 

Pozatym Irradiance map na medium spokojnie wystarczy, i możesz włączyć "use lightcache for glossy rays" w Lightcache.

 

ps. czym oświetlasz scene ? czy po prawej świeci vraylight ?

Napisano

jesli renderowalo Ci sie az 8 godzin to jest cos nie tak, mozliwe ze wersja vraya jest zepsuta, albo komp nie wydala :) nie dosc ze tak dlugo sie renderowalo to szum na obrazku jest bardzo duzy.

 

sproboj render ustawic tak: ( sa to takie w miare ok ustawienia, przynajmniej ja z nich czesto korzystam )

 

http://foto.forumsamochodowe.com/image/nAXBSyydYHMNTim8jDRKSO6prIokRiJ0ke0DKqDy.jpg

http://foto.forumsamochodowe.com/image/lbhbzNBQIOLS7TD3eIzbp35IM3kf6KL5Fx4AZaJT.jpg

Napisano
  • Autor

scena z prawej strony jest oświetlona vray light plane multip. 11, dodatkowo w 4 halogenkach sa vray light sphere i gdzieniegdzie między szklanymi kulami i do tego ies ktory daje swiatlo na podlodze, niestety sam ies nie odbijal sie w szkle wiec musialam dac swiatla vray

Napisano

włącz dla tych wszystkich vraylightów "use with irradiance map" i zostaw w irradiance map presset na high.

 

Samplowanie vraylightów zabija Ci czas renderingu w połączeniu z Antialiasingiem.

 

ps. wywal te vraylighty między szklanymi kulami, nic nie oświetlą a tylko dodatkowo zwalniają rendering. Jeśli chcesz aby wyglądało jak by dawało światło to ustaw vray light z opcją plane pod lampą (też z włączoną w/w opcją).

 

Vraylight w oknie po prawej też jest zbyteczny, lepiej z tamtąd świecić skylightem z zakładki evoirment w ustawieniach vraya.

 

w środkach halogenów ustaw sphery z i wyłącz w "object preferences" visible to camera dodaj dla nich materiał vraylightmtl i tym je oświetli.

Edytowane przez Marcin

Napisano

Na 90% jest to wina wersji vraya, z tego co widzę masz 1.5 RC3. Sam nawet zakładałem wątek z takim samym problemem - link. Jedynym znanym mi wyjściem jest zmiana wersji vraya. Dla pewności możesz przesłać scenkę z ustawieniami komuś znajomemu z niższą wersją vraya.

Napisano
  • Autor

może jeszcze podam na jakim sprzęcie pracuję bo to może mieć też wpływ Intel Core 2Quad Q6600 2.4GHz 2,00 GB RAM

 

dzięki za podpowiedzi :)

 

PS pozmieniałam troche według wskazówek ale niestety efekt nie jest najlepszy, może coś źle robię. Wyrzuciłam iesy i scene oświetliłam environment zamiast vray plan (wiem że światło troche za żółte), usunełam też swiatła kt były między kulami i teraz światło nie dochodzi do dolnych kul, wiem że może jestem naiwna ;) ale chciałabym uzyskać efekt światła zbliżony do zamieszczonego zdjęcia.

Jedyne co sie polepszylo to czas renderu 8min.

Edytowane przez Jasmine

Napisano

8 minut szybciej czy po prostu 8 minut? Bo jeśli skok z 8h do 8m to jednak nie masz złej wersji VRay według mnie ;)

 

Pamiętaj że nie wszystko da się uzyskać w VRay tak jakbyśmy tego chcieli przy krótkim renderze, w tym pomorze Ci malowanie (post produkcja) np w Photoshopie.

 

Co do samej lampy to może spróbuj poustawiać miedzy kulami małe OMNI z małym zakresem świecenie (aby obejmowały tylko kule lampki) ale z dużym multiplier? Powinny pokazać Ci się refleksy podobne do tych na zdjęciu... Chyba :P Bo czasem trzeba na około zrobić aby wyglądało jak chcemy... Powodzenia życzę!

Napisano
  • Autor

renderowało się 8min wiec mam nadzieję że faktycznie z vrayem wszystko ok :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności