Napisano 10 Styczeń 200916 l Witam wszystkich serdecznie To jest pierwsza wizualizacja którą pokazuje na forum i chciałabym Was prosić o pomoc. 3d zajmuję się co prawda od mniej więcej 2 lat jednak zatrzymałam się na pewnym poziomie :| W tej scenie chciałam pokazać model lampy ether, jednak mam problem z odpowiednim oświetleniem i materiałami (jak widać), jeszcze jeden problem mam taki że renderowało się to 8h i 20min. Mam nadzieje że coś uda nam się wspólnie poradzić tylko proszę Was piszcie do mnie po polsku ;) Przy okazji dziękuję za rady Pressenterowi i Siwemu :) bo wcześniej to wyglądało znacznie gorzej ;) Pozdrawiam Edytowane 10 Styczeń 200916 l przez Jasmine
Napisano 10 Styczeń 200916 l masz wszystko w zasadzie ok i czas renderingu może tu zależeć od mocy obliczeniowej komputera lub/i materiałów/świateł użytych w scenie spróbuj użyć innego Antialiasingu, Adaptive sobie odpuść, do tego filtr antialiasingu zmień na Catmull-Rom. Renderuje się ciut dłużej niż inne ale za to jest ostrzejszy. Pozatym Irradiance map na medium spokojnie wystarczy, i możesz włączyć "use lightcache for glossy rays" w Lightcache. ps. czym oświetlasz scene ? czy po prawej świeci vraylight ?
Napisano 10 Styczeń 200916 l jesli renderowalo Ci sie az 8 godzin to jest cos nie tak, mozliwe ze wersja vraya jest zepsuta, albo komp nie wydala :) nie dosc ze tak dlugo sie renderowalo to szum na obrazku jest bardzo duzy. sproboj render ustawic tak: ( sa to takie w miare ok ustawienia, przynajmniej ja z nich czesto korzystam ) http://foto.forumsamochodowe.com/image/nAXBSyydYHMNTim8jDRKSO6prIokRiJ0ke0DKqDy.jpg http://foto.forumsamochodowe.com/image/lbhbzNBQIOLS7TD3eIzbp35IM3kf6KL5Fx4AZaJT.jpg
Napisano 10 Styczeń 200916 l Autor scena z prawej strony jest oświetlona vray light plane multip. 11, dodatkowo w 4 halogenkach sa vray light sphere i gdzieniegdzie między szklanymi kulami i do tego ies ktory daje swiatlo na podlodze, niestety sam ies nie odbijal sie w szkle wiec musialam dac swiatla vray
Napisano 10 Styczeń 200916 l włącz dla tych wszystkich vraylightów "use with irradiance map" i zostaw w irradiance map presset na high. Samplowanie vraylightów zabija Ci czas renderingu w połączeniu z Antialiasingiem. ps. wywal te vraylighty między szklanymi kulami, nic nie oświetlą a tylko dodatkowo zwalniają rendering. Jeśli chcesz aby wyglądało jak by dawało światło to ustaw vray light z opcją plane pod lampą (też z włączoną w/w opcją). Vraylight w oknie po prawej też jest zbyteczny, lepiej z tamtąd świecić skylightem z zakładki evoirment w ustawieniach vraya. w środkach halogenów ustaw sphery z i wyłącz w "object preferences" visible to camera dodaj dla nich materiał vraylightmtl i tym je oświetli. Edytowane 10 Styczeń 200916 l przez Marcin
Napisano 10 Styczeń 200916 l Na 90% jest to wina wersji vraya, z tego co widzę masz 1.5 RC3. Sam nawet zakładałem wątek z takim samym problemem - link. Jedynym znanym mi wyjściem jest zmiana wersji vraya. Dla pewności możesz przesłać scenkę z ustawieniami komuś znajomemu z niższą wersją vraya.
Napisano 10 Styczeń 200916 l Autor może jeszcze podam na jakim sprzęcie pracuję bo to może mieć też wpływ Intel Core 2Quad Q6600 2.4GHz 2,00 GB RAM dzięki za podpowiedzi :) PS pozmieniałam troche według wskazówek ale niestety efekt nie jest najlepszy, może coś źle robię. Wyrzuciłam iesy i scene oświetliłam environment zamiast vray plan (wiem że światło troche za żółte), usunełam też swiatła kt były między kulami i teraz światło nie dochodzi do dolnych kul, wiem że może jestem naiwna ;) ale chciałabym uzyskać efekt światła zbliżony do zamieszczonego zdjęcia. Jedyne co sie polepszylo to czas renderu 8min. Edytowane 11 Styczeń 200916 l przez Jasmine
Napisano 11 Styczeń 200916 l 8 minut szybciej czy po prostu 8 minut? Bo jeśli skok z 8h do 8m to jednak nie masz złej wersji VRay według mnie ;) Pamiętaj że nie wszystko da się uzyskać w VRay tak jakbyśmy tego chcieli przy krótkim renderze, w tym pomorze Ci malowanie (post produkcja) np w Photoshopie. Co do samej lampy to może spróbuj poustawiać miedzy kulami małe OMNI z małym zakresem świecenie (aby obejmowały tylko kule lampki) ale z dużym multiplier? Powinny pokazać Ci się refleksy podobne do tych na zdjęciu... Chyba :P Bo czasem trzeba na około zrobić aby wyglądało jak chcemy... Powodzenia życzę!
Napisano 11 Styczeń 200916 l Autor renderowało się 8min wiec mam nadzieję że faktycznie z vrayem wszystko ok :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto