Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie

To jest pierwsza wizualizacja którą pokazuje na forum i chciałabym Was prosić o pomoc. 3d zajmuję się co prawda od mniej więcej 2 lat jednak zatrzymałam się na pewnym poziomie :|

W tej scenie chciałam pokazać model lampy ether, jednak mam problem z odpowiednim oświetleniem i materiałami (jak widać), jeszcze jeden problem mam taki że renderowało się to 8h i 20min. Mam nadzieje że coś uda nam się wspólnie poradzić tylko proszę Was piszcie do mnie po polsku ;)

 

Przy okazji dziękuję za rady Pressenterowi i Siwemu :) bo wcześniej to wyglądało znacznie gorzej ;)

Pozdrawiam

Edytowane przez Jasmine
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

masz wszystko w zasadzie ok i czas renderingu może tu zależeć od mocy obliczeniowej komputera lub/i materiałów/świateł użytych w scenie

 

spróbuj użyć innego Antialiasingu, Adaptive sobie odpuść, do tego filtr antialiasingu zmień na Catmull-Rom. Renderuje się ciut dłużej niż inne ale za to jest ostrzejszy.

 

Pozatym Irradiance map na medium spokojnie wystarczy, i możesz włączyć "use lightcache for glossy rays" w Lightcache.

 

ps. czym oświetlasz scene ? czy po prawej świeci vraylight ?

Napisano

jesli renderowalo Ci sie az 8 godzin to jest cos nie tak, mozliwe ze wersja vraya jest zepsuta, albo komp nie wydala :) nie dosc ze tak dlugo sie renderowalo to szum na obrazku jest bardzo duzy.

 

sproboj render ustawic tak: ( sa to takie w miare ok ustawienia, przynajmniej ja z nich czesto korzystam )

 

http://foto.forumsamochodowe.com/image/nAXBSyydYHMNTim8jDRKSO6prIokRiJ0ke0DKqDy.jpg

http://foto.forumsamochodowe.com/image/lbhbzNBQIOLS7TD3eIzbp35IM3kf6KL5Fx4AZaJT.jpg

Napisano

scena z prawej strony jest oświetlona vray light plane multip. 11, dodatkowo w 4 halogenkach sa vray light sphere i gdzieniegdzie między szklanymi kulami i do tego ies ktory daje swiatlo na podlodze, niestety sam ies nie odbijal sie w szkle wiec musialam dac swiatla vray

Napisano (edytowane)

włącz dla tych wszystkich vraylightów "use with irradiance map" i zostaw w irradiance map presset na high.

 

Samplowanie vraylightów zabija Ci czas renderingu w połączeniu z Antialiasingiem.

 

ps. wywal te vraylighty między szklanymi kulami, nic nie oświetlą a tylko dodatkowo zwalniają rendering. Jeśli chcesz aby wyglądało jak by dawało światło to ustaw vray light z opcją plane pod lampą (też z włączoną w/w opcją).

 

Vraylight w oknie po prawej też jest zbyteczny, lepiej z tamtąd świecić skylightem z zakładki evoirment w ustawieniach vraya.

 

w środkach halogenów ustaw sphery z i wyłącz w "object preferences" visible to camera dodaj dla nich materiał vraylightmtl i tym je oświetli.

Edytowane przez Marcin
Napisano

Na 90% jest to wina wersji vraya, z tego co widzę masz 1.5 RC3. Sam nawet zakładałem wątek z takim samym problemem - link. Jedynym znanym mi wyjściem jest zmiana wersji vraya. Dla pewności możesz przesłać scenkę z ustawieniami komuś znajomemu z niższą wersją vraya.

Napisano (edytowane)

może jeszcze podam na jakim sprzęcie pracuję bo to może mieć też wpływ Intel Core 2Quad Q6600 2.4GHz 2,00 GB RAM

 

dzięki za podpowiedzi :)

 

PS pozmieniałam troche według wskazówek ale niestety efekt nie jest najlepszy, może coś źle robię. Wyrzuciłam iesy i scene oświetliłam environment zamiast vray plan (wiem że światło troche za żółte), usunełam też swiatła kt były między kulami i teraz światło nie dochodzi do dolnych kul, wiem że może jestem naiwna ;) ale chciałabym uzyskać efekt światła zbliżony do zamieszczonego zdjęcia.

Jedyne co sie polepszylo to czas renderu 8min.

Edytowane przez Jasmine
Napisano

8 minut szybciej czy po prostu 8 minut? Bo jeśli skok z 8h do 8m to jednak nie masz złej wersji VRay według mnie ;)

 

Pamiętaj że nie wszystko da się uzyskać w VRay tak jakbyśmy tego chcieli przy krótkim renderze, w tym pomorze Ci malowanie (post produkcja) np w Photoshopie.

 

Co do samej lampy to może spróbuj poustawiać miedzy kulami małe OMNI z małym zakresem świecenie (aby obejmowały tylko kule lampki) ale z dużym multiplier? Powinny pokazać Ci się refleksy podobne do tych na zdjęciu... Chyba :P Bo czasem trzeba na około zrobić aby wyglądało jak chcemy... Powodzenia życzę!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności