djmarti69 Napisano 12 Styczeń 2009 Share Napisano 12 Styczeń 2009 Witam wszystkich wszechwiedzących forumowiczów..... otóż, potrzebuję waszej pomocy :P Na początek chciałbym wspomnieć, iż jestem niedoświadczony w MAX'ie więc proszę o wyrozumiałość. ;) Jako że założyłem ten temat w dziale Mental Ray jest to jednoznaczne z tym, jakiego silnika renderu używam. Do rzeczy, bo powiecie że jestem gadatliwy... Dążę do uzyskania warunków jak na zdjęciu poniżej, W szczególności chodzi mi o światło, cienie oraz kontrast i te barwy ...... Wiem, że odcień zależy od tego co odbija sie w karoserii autka, ale nie jest on najważniejszy... Kolory na zdjęciu są "żywe" ładnie, jasno itd, itp... u mnie wychodzi blado....... Oto zdjęcie Teraz opowiem co ja poustawiałem i tak dalej i tak dalej ...... Mianowicie do oświetlenia swojej sceny użyłem DaylightSystem i oto jego ustawienia : USTAWIENIA DAYLIGHT SYSTEM Oczywiście muszę podać ustawienia renderu (F10) - Więc tak - Silnik to MentalRay - Sampling quality - nie zmienione - Rendering Algorythmics - nie zmienione (Enable) - Camera effects - nie zmienione(disable) - ... obrazek i dalej zakladka Indirect illumination - CAUSTIC AND GLOBAL ILLUMINATION nie włączone......... Nie mogę też zapomnieć o ENVIROMENT: Dziwnie zachowuje sie mental jak zwiększę Global Lighting do wartości = 1, a przecież jest zaznaczone Exterior Daylight..... ? Oto wynik..... No i oczywiście mój wynik...... Powtarzam że nie jestem doświadczonym użytkownikiem........ Autko nie jest perfekcyjnie wymodelowane, ale tu nie chodzi o model tylko o ten render zeby był podobny do tego co na zdjęciu na samym początku posta. Serdecznie proszę o pomoc i porady.... Co źle robię.... jak zrobić żeby było dobrze ..... Czekam z niecierpliwością :P Pozdrawiam Marti.... enjoy. d-_-b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 12 Styczeń 2009 Share Napisano 12 Styczeń 2009 Żeby wóz odbijał otoczenie musisz je stworzyć. Czyli albo budujesz scenę albo używasz HDRI. Jeśli chodzi o ustawienia mentala to ci nie pomogę. Nasycenie kolorów zmienisz saturacją, ale ja to zawsze robię w postprodukcji. W przypadku tego renda bardzo dużo będzie zależało od materiału lakieru i szyby. PZDR mkeruj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 12 Styczeń 2009 Share Napisano 12 Styczeń 2009 Widze, że trochę otoczenia dorobiłeś, ale jednak spora część karoserii odbija environment - wpakuj tam jeszcze jakąś mapkę hdri. Physical sky nie do końca się tutaj sprawdzi, bo on robi tylko lekki gradient związany z wysokością, lepiej niech na tym niebie będą jakieś chmurki. W dodatku widać, że sky jest dość ciemny, więc jeśli chcesz go zostawić, to większ mu intensywność. Do tego zwiększ może intensywność światła od frontu i rozjaśnij lakier, a do finalnego renderu włącz jeszcze area lights. Co do kontroli ekpozycji to nie wiele mogę pomóc, bo te maxowe rozwiązania są mi obce, ale zamiast tego exposure control możesz spróbować użyć mia_Photographic_Exposure (jako lens shader) z gamma na jakieś 1.8 Albo wywalić wogóle kontrole expozycji i zapisać sobie render do jakiego 32bitowego formatu (.hdr, .exr na przykład) i dopracować w PS'ie lub innym programie 2d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmarti69 Napisano 12 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2009 (edytowane) A Czy jest możliwe otoczenie HDRI w Mentalu ? Słyszałem o V-ray, sporo widziałem z V-ray ale jak narazie muszę opanować Mentala :) Co do lakieru nie wiem czy jest w porządku.... ale wygląda nastepująco ..... Jak widać nic szczególnego... W slot Diffuze jest dodana FALLOF oraz w slot Reflect również jest dodana FALLOF. (fallof type: Fresnel) ;) Taki miałem pomysł..... o do szyb wygląda to następująo: Mapka fallow dodana do Reflact, reszta jak na obrazku.... (Fallof type: Perpendicular/ Parellel) Co do kontroli ekpozycji to nie wiele mogę pomóc, bo te maxowe rozwiązania są mi obce, ale zamiast tego exposure control możesz spróbować użyć mia_Photographic_Exposure (jako lens shader) z gamma na jakieś 1.8 Albo wywalić wogóle kontrole expozycji i zapisać sobie render do jakiego 32bitowego formatu (.hdr, .exr na przykład) i dopracować w PS'ie lub innym programie 2d Kombinowałem równierz z Mia_Photographic_Exposure, otrzymywałem świetny lakier ale otoczenie było za ciemne :) a moze by jakieś światełka dodać jeszcze ??? Np mr_Area_omni... ? co do obrobki w psie to chciałbym to ominąć :P Kombinuje i nie mam pojecia jak ma to zrobić .... POMÓŻCIE KOCHANI :) Edytowane 12 Styczeń 2009 przez djmarti69 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 12 Styczeń 2009 Share Napisano 12 Styczeń 2009 A Czy jest możliwe otoczenie HDRI w Mentalu ? Co za pytanie ? Oczywiście że można :) Nie wiem, czy jest do tego jakiś specjalny shader przygotowany (sprawdź sobie w helpie), ale najprawdopodobniej będziesz tylko musiał władować hdr'ke tam gdzie teraz masz mr Physical Sky. Ty używasz materiału Raytrace ? Nie wiedziałem, że jeszcz ktoś z tego korzysta... Myślałem że to car paint, albo przynajmniej architectural, a tu niespodzianka :P No i tak jak pisałem - masz bardzo ciemne kolory w diffuse wybrane, również front w reflectcie rozjaśmiłbym troche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmarti69 Napisano 12 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2009 Ty używasz materiału Raytrace ? Nie wiedziałem, że jeszcz ktoś z tego korzysta... Myślałem że to car paint, albo przynajmniej architectural, a tu niespodzianka :P No i tak jak pisałem - masz bardzo ciemne kolory w diffuse wybrane, również front w reflectcie rozjaśmiłbym troche. Hehehehe :D A czemu nie Raytrace ? :P on Świetnie odbija. Nie bawiłem sie CarPaint'em :D moze dlatego, wiem ze jest to materiał na lakier no ale ...... :D Szukam Szukam :D Dzieki za troszkę info Kolego :P Nauki nigdy za wiele :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmarti69 Napisano 14 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2009 I jeszcze jedno istotne pytanko.... Skąd pojawia sięten szum na zderzaku.....? Ps. Dodałem mapkę HDRI do enviroment ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 14 Styczeń 2009 Share Napisano 14 Styczeń 2009 za mało sampli ustawione w materiale... sposobów obejścia tego jest kilka - najprostszy (ale i najbardziej czaso-rendero-chłonny) to zwiększenie ilości sampli w materiale lakieru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmarti69 Napisano 14 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2009 (edytowane) Czyli nie wiem czy dobrze zrozumiałem... Jak narazie doszedłem do takiego renderu... Jest coraz lepiej :) HDRI RZĄDZI !!!!! :) Bardzo podoba mnie sie mapka HDRI, super są odbicia chmurek ... . Dzieki za pomoc :) Edytowane 14 Styczeń 2009 przez djmarti69 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się