Skocz do zawartości

Workflow


rozpruwacz

Rekomendowane odpowiedzi

siema,

jako ze jestem nowy w game-art to mam pare pytan....

 

-jak tworze model, najpierw robie slaby low-pol,

 

-pozniej wrzucam go do zbrusha, gdzie robie z niego ladniutki high-pol,

 

-pozniej z zbrusha exportuje ten model do maxa (i tutaj mam pierwszy problem, jaka ze eksportuje siatke w obj-file to max ma problem z importem mesh-a powyzej 100k pol, powinienem to jakos inaczej importowac?)

 

- w maxie tworze nowy low-pol model na podstawie tego high-pol

 

- robie UVs do low-pol i poprzez baking texture wypalam sobie normala

 

-w photoshopie maluje diffuse i reszte....

 

to jest moj workflow, jest dobrze czy nie?

 

moze powinienem do zbrusha wrzucac od razu porzadny low-pol z UVs odrazu tak zebym mogl tez go pomalowac (diffuse) i tak wymalowana w zbrushu diffuse wypalac razem z normalem? jezeli tak sie da wogole....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

wsumie nie jestem pro od tych spraw ale mysle ze choc troche pomoge no wiec:

 

-robisz sobie baze w np w maxie (siatka sklada sie z quadow jest w miare rownomierna)

-odpalasz baze w zbrushu i dziargasz detal

-robisz retopologie i powstaje twoj model low poly

-wypalasz z modelu high normal mape, cavity i co tam jeszcze chcesz na model low (oczywiscie wszystko da sie w samym zbrushu zrobic)

- tam gdzies w miedzyczasie zmapowales sobie ta wersje low (wkoncu bakowanie bez mapowania nie mailoby sensu :P) wiec mozesz sobie w PSie dorobic color mapke i inne

 

I wychodzi z tego ze nie musisz kolosa hih polygonowego z zbrusha odpalac w samym maxie i sie dlawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najsamprzod powinno sie robic hi poly (a wczesniej base mesha) pozniej export do maxa i na podstawie tego robic model low poly dalej tak samo jak u Ciebie