Buckey Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Witam, wykonałem teren za pomocą Terrain Compound, poziomice itp. Bez problemu. Wprawdzie część facesów nieprawidłowo łączy się między liniami i wiele nie pomaga tutaj opcja Retriangulate. Ale to nie jest główny problem. Teren jest naprawdę olbrzymi, górzysty, z drogami i ścieżkami rowerowymi biegnącymi pod górę, z góry, na zboczu, fragmentami na płaskim terenie. Odwzorowując drogi nie mogę użyć Conform Compound bo droga będzie nienaturalnie pochyła w poprzek długości (rys. czerwone linie) a powinna być płaska. Teren w tych miejscach powinien być odpowiednio podniesiony i obniżony (przerywane linie) i uformować coś w rodzaju nasypów a między nimi płaska droga. Ręczne poprawianie tego do kształtu drogi też nie wchodzi w grę bo tego jest bardzo dużo. Macie jakieś sugestie jak to wykonać?
Buckey Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 Wykombinowałem! W terenie wycinam za pomocą ProBoolean otwór takiego kształtu jak droga lecz 2 lub 3 krotnie szerszy. Następnie tworzę spline'a z edge'ów, którymi jest obrys (border) tego otworu w terenie. Kolejnego spline'a w ten sam sposób tworzę z obrysu drogi, łącze te dwa spline'y i nadaję modyfikator Edit Poly, który automatycznie tworzy face'y między tymi spline'ami. Potem łącze ten obiekt z terenem i weld'uje pokrywające się vertexy. I gotowe! Do materiału terenu używam Normal Bump, co daje rewelacyjne efekty. Wcześniej próbowałem użyć do automatycznego utworzenia face'ów Connect Compound (po wycięciu otworu), ale zazwyczaj źle tworzył face'y pomiędzy krawędzią otworu i drogą i były one nadzwyczaj długie i czasem się krzyżowały. A nie ma żadnej opcji do zmiany sposobu tworzenia face'ów. Natomiast EPoly tworzy je poprawnie.
mikej Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 Mógłbym prosić kogoś o wyjaśnienie, jak to dokładnie zrobić? Mam plan zagospodarowania terenu w DWG z drogami i odpowiednio zmodyfikowanymi poziomicami. Poziomice podnoszę na odpowiednie wysokości i z tego w 3DS robię terrain. Mam jednak organiczne chodniki, które chciałbym wymodelować tak jak w tym przykładzie Buckeya. Powiedzmy, że mam oś tego chodnika w 2D (spline) 1. Jak zrobić rzutowanie tej osi na teren 3D (aby otrzymać oś w 3D)? 2. W jaki sposób zrobić "spline'a z edge'ów, którymi jest obrys (border) tego otworu w terenie"? 3. Na czym polega "weldowanie pokrywających się vertexów"? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. mj
_Orion_ Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 1. Polecenie ShapeMerge. 2. Tego nie rozumiem, moze jeśniej? 3. Zaznaczasz vertexy i wybierasz weld, przesuwając je na przykład przesuwasz jak jeden vertex.
Rekomendowane odpowiedzi