Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

wykonałem teren za pomocą Terrain Compound, poziomice itp. Bez problemu. Wprawdzie część facesów nieprawidłowo łączy się między liniami i wiele nie pomaga tutaj opcja Retriangulate. Ale to nie jest główny problem. Teren jest naprawdę olbrzymi, górzysty, z drogami i ścieżkami rowerowymi biegnącymi pod górę, z góry, na zboczu, fragmentami na płaskim terenie. Odwzorowując drogi nie mogę użyć Conform Compound bo droga będzie nienaturalnie pochyła w poprzek długości (rys. czerwone linie) a powinna być płaska. Teren w tych miejscach powinien być odpowiednio podniesiony i obniżony (przerywane linie) i uformować coś w rodzaju nasypów a między nimi płaska droga. Ręczne poprawianie tego do kształtu drogi też nie wchodzi w grę bo tego jest bardzo dużo.

 

Macie jakieś sugestie jak to wykonać?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Wykombinowałem!

W terenie wycinam za pomocą ProBoolean otwór takiego kształtu jak droga lecz 2 lub 3 krotnie szerszy. Następnie tworzę spline'a z edge'ów, którymi jest obrys (border) tego otworu w terenie. Kolejnego spline'a w ten sam sposób tworzę z obrysu drogi, łącze te dwa spline'y i nadaję modyfikator Edit Poly, który automatycznie tworzy face'y między tymi spline'ami. Potem łącze ten obiekt z terenem i weld'uje pokrywające się vertexy. I gotowe! Do materiału terenu używam Normal Bump, co daje rewelacyjne efekty.

 

Wcześniej próbowałem użyć do automatycznego utworzenia face'ów Connect Compound (po wycięciu otworu), ale zazwyczaj źle tworzył face'y pomiędzy krawędzią otworu i drogą i były one nadzwyczaj długie i czasem się krzyżowały. A nie ma żadnej opcji do zmiany sposobu tworzenia face'ów. Natomiast EPoly tworzy je poprawnie.

Napisano

Mógłbym prosić kogoś o wyjaśnienie, jak to dokładnie zrobić? Mam plan zagospodarowania terenu w DWG z drogami i odpowiednio zmodyfikowanymi poziomicami. Poziomice podnoszę na odpowiednie wysokości i z tego w 3DS robię terrain. Mam jednak organiczne chodniki, które chciałbym wymodelować tak jak w tym przykładzie Buckeya.

 

Powiedzmy, że mam oś tego chodnika w 2D (spline)

1. Jak zrobić rzutowanie tej osi na teren 3D (aby otrzymać oś w 3D)?

2. W jaki sposób zrobić "spline'a z edge'ów, którymi jest obrys (border) tego otworu w terenie"?

3. Na czym polega "weldowanie pokrywających się vertexów"?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

mj

Napisano

1. Polecenie ShapeMerge.

2. Tego nie rozumiem, moze jeśniej?

3. Zaznaczasz vertexy i wybierasz weld, przesuwając je na przykład przesuwasz jak jeden vertex.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.