Posted January 24, 200916 yr Sprawa wyglada tak: Ten po lewej tojest projekt postaci do filmu. Doktor bedie poruszalsie tylko na krzeselku . Nigdy z niego nie wstaje, Uzywa krzeselka jako transportu. I tak sie zastanawiam czy nie lepiej byloby wymodelowac doktora i zrobic rig w pozycji siedacej ( bo i tak nigdy niewstaje) Czy moze lepiej wymodelowac i zrobic rig jak stoi i posadzcic go na krzeselku? Mam nadzieje ze to jest dobre miejsce na ten post. Edited January 24, 200916 yr by gabrino
January 30, 200916 yr oczywiście że na siedząco, jeśli postać nie wstaje można na stojąco ale musiałabyś zrobić dobry skin aby po posadzeniu postaci elementy które sie rozciągną jeszcze dobrze wyglądały nogi będzie musiał prostować chociaż troche ale też nie wiem w jaki sposób ta postać będzie sie poruszać na tym krześle czy będzie dreptała nogami aby zmienić pozycje czy będzie sie odpychać ręką o jakieś elementy jeżdżąc na krześle z miejsca na miejsce pozdr... Edited January 30, 200916 yr by Mr Pank
January 30, 200916 yr Author dzieki za odpowiedz. Postac bedzie sie poruszala dokladnie tak samo jak czlowiek na krzeselku obrotowym. Bedzie sie odpychac rekami od sprzetow i nogami od poslogi. Jesli np. bedzie mogusiala przebyc dlugosc calego pokoju to wystarczy ze sie raz odepchnie noga i juz... Sunie przez caly pokoj Tak zgrabnie i elegancko :) Myslalam zeby wymodelowac postac na siedzaco ze wgledu na deformacje brzucha , Nie wiem czy dobrze kombinuje
February 8, 200916 yr napewno bedzie ci duzo latwiej pozniej pracowac z modelem jak go wymodelujesz na siedzaco.
February 11, 200916 yr Wyjasnijcie mi jak sie robi takie postacie. trzeba je robic recznie olowkiem czy na kompie??
February 11, 200916 yr Wydaje mi się, że zamieszanie w Twojej głowie powoduje to, że użytkownicy często pokazują zdjęcia swoich prac zrobionych "ręcznie ołówkiem" lub też 2d na kompie a nie w pełnym trójwymiarze. Otóż chodzi o to, że przed przystąpieniem do pracy lepiej jest rozrysować sobie to co ma zamiar się później modelować a celem takiego postępowania jest wyrażenie własnej prezentacji obiektu, idei, nastroju co znacznie ułatwia późniejsze modelowanie - dopiero potem odpalamy soft i zabieramy się za przeciąganie vertexów. To samo tyczy się animacji gdzie animator przed przystąpieniem do pracy rozrysowuje "ręcznie ołówkiem" poszczególne sceny - tzw. storyboard. pozdrawiam :)
February 11, 200916 yr A co do animacji gabrino: również poleciłbym zrobić rig w pozycji siedzącej właśnie ze względu na skin
Create an account or sign in to comment