Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Niom zawsze mozna to Zrobic ręcznie ;)

Animować każdą cząsteczke na ścieżkach osobno...jak ktos ma dużo czasu może sobie dłubać ;)

Napisano

slyszalem ze w AS3 nie ma z tym wiekszych problemow i jest to do zrobienia.

niestety jestem grafikiem a programowanie to wiesz jak znam :D rozwiazuje problemy na biezaco. musialbys jakas dobra ksiazke do AS kupic na amazon albo z empiku sprowadzic.

 

Actionscript.org

Napisano

dzięki za link!

w cs4 dodali w koncu kosci mam nadzieje ze w cs5 beda partykle z polami sił! :D

 

a nad książką to już się od dawna zastanawiam. ktos może mi cos polecić? nie musi być PL

Napisano

Jeśli chodzi o książki, to polecam kupić taką o stricte AS, bo w tych flashowych uczą interfejsu i importowania *.bmp do biblioteki:)

Napisano

SSn4k3 wczoraj od kumpeli wlasnie taka o flashu nie AS wzialem i sie dowiedzialem jak przypisywac akcje przyciskom bmp w AS :P jak tylko sie pojawi cos fajnego na moim horyzoncie to biore ;)

Napisano

@SSn4k3

No wiadomo dlatego zawsze warto czytac recenzje mam taka ksiazezke warta polecenia juz od lat

 

Flash 8 Action Script oficjalny podrecznik - helion

 

Jest jak dla mnie rewelacja... zero interface'u, ale nie o to chodzi zeby kupowac do flasha 8 ksiazke :D bo AS3 to wogole jakis kosmos dla mnie jest w porownaniu do AS2 hihihi nie ma sensu sie cofac. po co sie uczyc wymierajacego jezyka

ale fakt faktem w tej ksiazce jest AS od podstaw po prostu.

 

zobaczymy co to bedzie z tych ksiazek do CS3/AS3 :D jutro bede mial

Napisano

ja wiem jak to zrobic, ale to faktycznie robota dla kogos kto sie zna bardziej na AS. Sposob wyglada tak:

Robisz kazdy obrazek z czasteczek/MovieClipow(po ulozeniu ich w obrazek mozesz sobie zwrocic przez funkcje ich pozycje x i y) proscizna ;)

Pozniej masz tablice pozycji (x i y) dla kazdego obrazka,

Nastepnie tworzysz funkcje ktora za pomoca Tweena przenosi te "czasteczki" przypadkowo wybrane w wybrane miejsca kolejnego obrazka( x i y z tablicy oczywiscie), wszystko zalezne, albo od czasu, albo od stopnia zaladowania.

To brzmi trudno ale takie raczej by nie bylo, jak bede mial chwile czasu to moge cos takiego napisac.

Napisano (edytowane)

Jeżeli chcesz to zawsze możesz to zrobić prostym sposobem (jeżeli chodzi o zamienianie się jednego obrazka w drugi). Tutaj masz pokazane o co chodzi :) http://www.webcore.pl/?webmaster=kurs_flash/shape_hints

Może to nie jest to o co Tobie chodziło, ale jeśli nie umie się zrobić jednej rzeczy to trzeba zrobić to w prostszy sposób :D

 

//

 

Ja bym zrobił to tak:

1. Znalazł w necie tutek jak zrobić particle tak, żeby z kropek powstawał jakiś wzór

2. Dał na tym timeline (czy co to tam jest) kilka takich rzeczy. Np. Od 1-10 z kropek w delfina, 10-20 w wielbłąda, 20-30 w małpę, itd. :)

Edytowane przez Vega
Napisano

Ksiazki ksiazkami, nawet jak zaczniesz czytac to zajmie Ci troche zanim cos sam napiszesz tak jakbys chcial, niestety.

 

VegA92 - mysle ze tutaj to jest kodem rozwiazane jednak, wazy za malo jak na animacje, chociaz moge sie mylic.

 

Jesli rozwiaze do konca sposob tego tworzenia to z checia sie podziele wiedza. Narazie mam taki oto efekt:

http://piropoi.pl/destresor/test/logo_pp.html

niestety brak czasu, ale kiedys napewno uda sie skonczyc :)

Napisano

graphitt bardzo fajnie Ci to wyszło. Był byś wstanie może podzielić się z nami kodem - świąteczne lenistwo mnie ogarnęło ;)?

Napisano

O no i dziękować się pobawię jak odblokuje dysk Seagate, który właśnie zastrajkował i uszkodził sam sobie swoje SA cholira :/.

Napisano

Wiadomości z placu boju... Tweener(Caurina) poszła w odstawkę. GTween jest lepszy(dla niezorientowanych to darmowe biblioteki do animacji w AS). Zoptymalizowałem nieco, chociaż jeszcze można bardziej. Mam dobrą wydajność przy 3000+ pikseli.

Przykłady:

http://piropoi.pl/destresor/test/pop_remake_gtween2_rme.html

http://piropoi.pl/destresor/test/pop_remake_gtween2.html

http://piropoi.pl/destresor/test/pop_remake_gtween.html

 

w dwóch ostatnich trzeba kliknąć żeby zaczęła się animacja. Swoją drogą dziwna rzecz, pewnie bug flasha. Bo odpalając to stacjonarnie nie ma spowolnienia animacji przy ruszaniu myszka. Natomiast po osadzeniu i odpaleniu w przegladarce jest.

Pozdr.. dla czytajacych i zainteresowanych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności