Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam znalazłem parę dobrych stron które mi pomogą. Ale nie rozumiem parę aspektów.

Może mi ktoś pomóc.

http://74.125.79.100/translate_c?hl=en&sl=en&tl=pl&u=http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php%3Ft%3D17286%26start%3D200&prev=_t&usg=ALkJrhj42CP3HtBvYx3KUfe0kBWk1myzTQ#470263

Chodzi o post Dariusa z

"

Posted: Wed Sep 17, 2008 11:48 am

Wysłany: Wed Sep 17, 2008 11:48"

Jest opis na temat jak "zrobić" jednostkę do SC.

 

Pierwszy mój problem to jest ten vertex grup. Może ktoś mi to objaśnić

Co to jest dolicha.

Na czym to polega.

I na jakiej zasadzie to działa.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

grupy wierzchołków są po to, aby określić niektóre wierzchołki z siatki i użyć je w jakimś celu, w tym przypadku przypisać do kości i za pomocą kości poruszać daną częścią siatki.

Każda siatka może mieć wiele grup wierzchołków i każdy wierzchołek może należeć do wielu grup.

 

w edit mode w przyciskach editing (F9) w panelu link and materials, masz kilka przycisków które służą do zarządzania grupami wierzchołków (te 6 po lewej):

new - tworzy nową (pustą) grupę

delete - usuwa grupę

assign - dodaje zaznaczone wierzchołki do grupy

remove - usuwa zaznaczone wierzchołki do grupy

select - zaznacza wierzchołki które należą do grupy (nie odznacza nienależących)

deselect - odznacza wierzchołki które należą do grupy

 

za pomocą weight painta można także definiować grupy wierzchołków ale to chyba wyższa szkoła ;)

Napisano
  • Autor

To znowu ja. Mam ostatni problem. Więc chce się spytać na przyszłość. W tym opisie vertex grupa, itd. jest Taka opcja w qutliner. W niej od armature wychodza kości, pozy oraz "klocki". Moje pytanie tyczy się jak stworzyć tą grupę co w tym przypadku nazywa się URL0106_LOD0.scm.? To ta rzecz co ma ikonkę z takim biegnącym stikiem.

Jak patrze do oryginalnych modelów z SC. to nie znajduje tam żadnej animacji jak zrobić tą opcje bo o to coś burzy mi się cały czas.

 

Jeżeli mnie nie zrozumieliście powiedzcie, postaram się wam opisać dokładniej.

Napisano

outliner a nie qutlinetr ;)

to nie grupa wierzchołków tylko akcja :) akcje robi się w action editorze ;)

akcje są to takie animacje armatury, zbiór IPO poszczególnych kości, potem można wykorzystać to w NLA ;) albo w grach :)

ale chyba nie widziałem jeszcze tutka w pl o tym

Napisano
  • Autor

A zna ktoś tutka do tej opcji. Przez niego jestem ograniczony do tylko paru typów jednostek.

 

A jeżeli ktoś umie to robić prosiłbym żeby zrobił własnego tutka i go wysłał. :)

 

Proszę pomóżcie. To ostatnia rzecz jaką was proszę w tym roku i ostatnia rzecz która mnie ogranicza moją wyobraźnię.

Napisano

szczuro pomóż

 

robię gre w blendzie tzn. mam już modele ping pong stołu i paletek tylko jak to wszystko zgraćw jedną całość powiem że jestem średnio zaawansowany

Napisano

golvi:nie znam się na blenderowym GameEngine, ogólnie pobaw się sensorami i poducz pythona bo się chyba przyda :) zapytaj się na blender.pl tam jest kilku grzebiących w GE :) choć pytanie w takiej formie raczej nie przejdzie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności