LordUnderworld Napisano 25 Styczeń 2009 Napisano 25 Styczeń 2009 Witam znalazłem parę dobrych stron które mi pomogą. Ale nie rozumiem parę aspektów. Może mi ktoś pomóc. http://74.125.79.100/translate_c?hl=en&sl=en&tl=pl&u=http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php%3Ft%3D17286%26start%3D200&prev=_t&usg=ALkJrhj42CP3HtBvYx3KUfe0kBWk1myzTQ#470263 Chodzi o post Dariusa z " Posted: Wed Sep 17, 2008 11:48 am Wysłany: Wed Sep 17, 2008 11:48" Jest opis na temat jak "zrobić" jednostkę do SC. Pierwszy mój problem to jest ten vertex grup. Może ktoś mi to objaśnić Co to jest dolicha. Na czym to polega. I na jakiej zasadzie to działa.
szczuro Napisano 25 Styczeń 2009 Napisano 25 Styczeń 2009 grupy wierzchołków są po to, aby określić niektóre wierzchołki z siatki i użyć je w jakimś celu, w tym przypadku przypisać do kości i za pomocą kości poruszać daną częścią siatki. Każda siatka może mieć wiele grup wierzchołków i każdy wierzchołek może należeć do wielu grup. w edit mode w przyciskach editing (F9) w panelu link and materials, masz kilka przycisków które służą do zarządzania grupami wierzchołków (te 6 po lewej): new - tworzy nową (pustą) grupę delete - usuwa grupę assign - dodaje zaznaczone wierzchołki do grupy remove - usuwa zaznaczone wierzchołki do grupy select - zaznacza wierzchołki które należą do grupy (nie odznacza nienależących) deselect - odznacza wierzchołki które należą do grupy za pomocą weight painta można także definiować grupy wierzchołków ale to chyba wyższa szkoła ;)
LordUnderworld Napisano 26 Styczeń 2009 Autor Napisano 26 Styczeń 2009 Dzięki udało mi się wprowadzić unita do gry. Jest parę bugów ale wystarczy kości poprzestawiać.
LordUnderworld Napisano 26 Styczeń 2009 Autor Napisano 26 Styczeń 2009 To znowu ja. Mam ostatni problem. Więc chce się spytać na przyszłość. W tym opisie vertex grupa, itd. jest Taka opcja w qutliner. W niej od armature wychodza kości, pozy oraz "klocki". Moje pytanie tyczy się jak stworzyć tą grupę co w tym przypadku nazywa się URL0106_LOD0.scm.? To ta rzecz co ma ikonkę z takim biegnącym stikiem. Jak patrze do oryginalnych modelów z SC. to nie znajduje tam żadnej animacji jak zrobić tą opcje bo o to coś burzy mi się cały czas. Jeżeli mnie nie zrozumieliście powiedzcie, postaram się wam opisać dokładniej.
szczuro Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 outliner a nie qutlinetr ;) to nie grupa wierzchołków tylko akcja :) akcje robi się w action editorze ;) akcje są to takie animacje armatury, zbiór IPO poszczególnych kości, potem można wykorzystać to w NLA ;) albo w grach :) ale chyba nie widziałem jeszcze tutka w pl o tym
LordUnderworld Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 A zna ktoś tutka do tej opcji. Przez niego jestem ograniczony do tylko paru typów jednostek. A jeżeli ktoś umie to robić prosiłbym żeby zrobił własnego tutka i go wysłał. :) Proszę pomóżcie. To ostatnia rzecz jaką was proszę w tym roku i ostatnia rzecz która mnie ogranicza moją wyobraźnię.
Gość golvi Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 szczuro pomóż robię gre w blendzie tzn. mam już modele ping pong stołu i paletek tylko jak to wszystko zgraćw jedną całość powiem że jestem średnio zaawansowany
szczuro Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 golvi:nie znam się na blenderowym GameEngine, ogólnie pobaw się sensorami i poducz pythona bo się chyba przyda :) zapytaj się na blender.pl tam jest kilku grzebiących w GE :) choć pytanie w takiej formie raczej nie przejdzie :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się