Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Czy ktoś z Was próbował kiedyś wypalania do tekstury w skryptach? Bo ja potrafię ustawić parametry wypalania (widać je w oknie Render To Texture0, ale renderuje mi się czarny obrazek, o złych wymiarach i z reguły nie zapisuje pliku...

 

Help maxa jest bardzo skąpy, jeśli chodzi o tą kwestię. Jedyne, co napisali to to, że do metody render trzeba podać parametr rendertype:#bakeselected, natomiast po szczegóły odesłali do makroskryptu Render to Texture... Niestety jest on tak rozbudowany, że przerasta moje możliwości (także czasowe), a podejrzewam, że chodzi o jakąś prostą rzecz....

 

Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a tez to miałem w vrayu 1.5 rc2 chyba .

 

w 1.48 nie było tego problemu,

potem znowu zniknał problem w vray 1.5 sp2

 

renderujesz vrayem ?

sprawdź czy scanline i mentalray też generują te same problemy.

Napisano
  • Autor

renderujesz vrayem ?

sprawdź czy scanline i mentalray też generują te same problemy.

Pracowałem akurat na scanline'ie - z V-Rayem miewałem wcześniej problemy używając standardowego Render To Texture, a nie jest mi nawet potrzebny do tej roboty.

 

Problem jest taki, że nie wiem, jakie jest minimum informacji, jakie Max potrzebuje, żeby wyrenderować dajmy na to DiffuseMap do tekstury.

 

Póki co mam takie ustawienia:

global bake=diffusemap()

bake.outputszx=1024
bake.outputszy=1024

file_path="C:\\Documents and Settings\\jkaczmarek\\Desktop\\Fingal\\terminal2_mask\\"
file_base_name="terminal_"
bake.filetype=".tga"

a później, wykonywane w każdej pętli:

 

frame_number=""

   case of
   (
   (step    (step    default:frame_numeber=(step as string)
   )

   file_name=file_path+file_base_name+frame_number

   bake.filename=file_name

   mymesh.removeallbakeelements()

   mymesh.addbakeelement bake
   mymesh.bakeenabled=true

   render rendertype:#bakeselected

Jak widać, większość z tego to ustalenie nazwy pliku. Mymesh to mój obiekt do wypalania.

Rezultat z reguły jest taki, że renderuje mi czarny obrazek (a więc nic) o wymiarach normalnego renderu (okno F10) - ignoruje podane przeze mnie wymiary. Do tego nie zapisuje pliku. Choć miałem już taki stan, że zapisywał, ale zawsze pod tą samą nazwą - nie rozumiem jednak, czemu przestał zapisywać....

 

Wiesz może, czego mi brakuje?

Napisano

szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to zrobić scriptem.

 

Wiem tylko, że jak się renderuje do textury normalnie z okna - to do ustawienia samego rendera używa się podstawowego okna tego F10 - to może trzeba napisać jakieś odwołanie do konfiguracji podstawowego renderu ?

 

dużo nie pomogłem , mam nadzieję, że przynajmniej nie zaszkodziłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.