Napisano 29 Styczeń 200916 l Czy ktoś z Was próbował kiedyś wypalania do tekstury w skryptach? Bo ja potrafię ustawić parametry wypalania (widać je w oknie Render To Texture0, ale renderuje mi się czarny obrazek, o złych wymiarach i z reguły nie zapisuje pliku... Help maxa jest bardzo skąpy, jeśli chodzi o tą kwestię. Jedyne, co napisali to to, że do metody render trzeba podać parametr rendertype:#bakeselected, natomiast po szczegóły odesłali do makroskryptu Render to Texture... Niestety jest on tak rozbudowany, że przerasta moje możliwości (także czasowe), a podejrzewam, że chodzi o jakąś prostą rzecz.... Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.
Napisano 2 Luty 200916 l a tez to miałem w vrayu 1.5 rc2 chyba . w 1.48 nie było tego problemu, potem znowu zniknał problem w vray 1.5 sp2 renderujesz vrayem ? sprawdź czy scanline i mentalray też generują te same problemy.
Napisano 2 Luty 200916 l Autor renderujesz vrayem ? sprawdź czy scanline i mentalray też generują te same problemy. Pracowałem akurat na scanline'ie - z V-Rayem miewałem wcześniej problemy używając standardowego Render To Texture, a nie jest mi nawet potrzebny do tej roboty. Problem jest taki, że nie wiem, jakie jest minimum informacji, jakie Max potrzebuje, żeby wyrenderować dajmy na to DiffuseMap do tekstury. Póki co mam takie ustawienia: global bake=diffusemap() bake.outputszx=1024 bake.outputszy=1024 file_path="C:\\Documents and Settings\\jkaczmarek\\Desktop\\Fingal\\terminal2_mask\\" file_base_name="terminal_" bake.filetype=".tga" a później, wykonywane w każdej pętli: frame_number="" case of ( (step (step default:frame_numeber=(step as string) ) file_name=file_path+file_base_name+frame_number bake.filename=file_name mymesh.removeallbakeelements() mymesh.addbakeelement bake mymesh.bakeenabled=true render rendertype:#bakeselected Jak widać, większość z tego to ustalenie nazwy pliku. Mymesh to mój obiekt do wypalania. Rezultat z reguły jest taki, że renderuje mi czarny obrazek (a więc nic) o wymiarach normalnego renderu (okno F10) - ignoruje podane przeze mnie wymiary. Do tego nie zapisuje pliku. Choć miałem już taki stan, że zapisywał, ale zawsze pod tą samą nazwą - nie rozumiem jednak, czemu przestał zapisywać.... Wiesz może, czego mi brakuje?
Napisano 2 Luty 200916 l szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to zrobić scriptem. Wiem tylko, że jak się renderuje do textury normalnie z okna - to do ustawienia samego rendera używa się podstawowego okna tego F10 - to może trzeba napisać jakieś odwołanie do konfiguracji podstawowego renderu ? dużo nie pomogłem , mam nadzieję, że przynajmniej nie zaszkodziłem
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto