Skocz do zawartości

Wirtualna makieta


krzysiek3

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem totalnie początkujący i chciałbym jak

najmniejszym nakładem pracy stworzyć makietę

istniejącego terenu 3D w programie 3D- Studio max.

Nie wiem czy piszę w dobrym dziale, jeśli w złym

wybaczcie zielonemu :)

 

Czy po zapoznaniu się z grubsza ze sposobem obsługi

i działania tego programu jest to możliwe? .

Można wykorzystać fotografie interesującego mnie

terenu i obiektów tam występujących?.

 

W części obiektów chciałbym zmienić wygląd, część

usunąć, a część postawić od zera.

Czy może lepiej od zera tworzyć makietę?

 

Z tego co widzę robicie dużo trudniejsze rzeczy w

tym programie. Ktoś zupełnie początkujący dałby

sobie radę z wirtualną makietą?

Nie będzie tam wieżowców, a jedynie domki mieszkalne

takie jak na przedmieściach i łąki, jakaś szklarnia, drogi,

ścieżki, płoty z siatki, drzewa (sporo drzew) itd.

 

Aha no i pytanie konkretne:

Gdzie znajdę poradę jak zrobić taką makietę?

Googlam i googlam, ale coś tego tematu chyba nikt

nie przerabiał, albo nie mogę znaleźć. Aha szukam

pomocy tylko w j. polskim.

A może ktoś w ramach ćwiczeń stworzyłby taki tutorial

jak to zrobić od początku do końca, skierowany dla

początkujących?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Czy po zapoznaniu się z grubsza ze sposobem obsługi

i działania tego programu jest to możliwe? .

 

zalezy co masz na mysli piszac "virtualna makieta" jesli to maja byc ksztalty z grubsza przypominajace domki itp to poczatkujacemu sie uda. Jesli to ma jako tako wygladac, to wg mnie nie za bardzo.

 

Można wykorzystać fotografie interesującego mnie terenu i obiektów tam występujących?.

 

jako referencje, ewentualnie textury

 

Googlam i googlam, ale coś tego tematu chyba nikt nie przerabiał, albo nie mogę znaleźć. Aha szukam pomocy tylko w j. polskim.

 

wspolczuje. Niestety po polskiemu za wiele materialow nie znajdziesz.

 

A może ktoś w ramach ćwiczeń stworzyłby taki tutorial jak to zrobić od początku do końca, skierowany dla początkujących?

 

moze... ktos :) Z tutkami zawsze jest taki problem. Ze ci co wiedza jak to robic siedza i to robia i sa zbyt zajeci zeby pisac o tym tutki. Nie wiem na czym mialo by tez polegac "cwiczenie" w pisaniu takiego tutka :)

 

opisz konkretniej o co ci chodzi z taka makieta, najlepiej rzuc linkami do obrazkow z czym podobnym, bedzie latwiej ci doradzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

moze... ktos :) Z tutkami zawsze jest taki problem. Ze ci co wiedza jak to robic siedza i to robia i sa zbyt zajeci zeby pisac o tym tutki. Nie wiem na czym mialo by tez polegac "cwiczenie" w pisaniu takiego tutka :)

 

opisz konkretniej o co ci chodzi z taka makieta, najlepiej rzuc linkami do obrazkow z czym podobnym, bedzie latwiej ci doradzic.

 

 

Nie mam póki co linków, lub czegoś na wzór do czego by się dało

odnieść, ale poszukam.

 

Było by to ćwiczenie dla kogoś początkującego, komu się udało

coś takiego stworzyć, a chciałby nie tyle się tym pochwalić, co

pomóc jeszcze bardziej początkującym :)

Wiem takich jest mało pewnie. W tym cały problem.

 

Miałem na myśli makietę uproszczoną. Jednak by było widać okna

w domu, drzwi, proste schody, prostą barierkę, coś w rodzaju siatki jako

ogrodzenie, bałagan na podwórku z grubsza :)

Generalnie, by było widać co jest co, ale bez jakichś szczególików.

Światłocienie musiałyby być. Trawa jedynie w postaci nierówności.

Teren, drogi, ścieżki podobnie. Drzewa w postaci palików z zielonym

jajowatym nierównym owalem, bądź kołem (kulą), podobnie z

mniejszymi krzaczkami. Fajnie by było choć jedno drzewo obłożyć

teksturą fotografii tego drzewa, ale nie koniecznie.

 

Tylko co z tego mojego opisu, jak nie masz dla mnie linka do instrukcji

jak coś takiego się robi?

Aha i na koniec zapis jako film. Kamera w roli helikoptera oblatującego

okolicę. Gdyby to było za trudne, to może być i bez tego. Ogólnie mogę

pójść na ustępstwa, jeśli coś za dużo zachodu wymaga.

 

Nie znam nazewnictwa, więc słowo: referencje nic mi nie mówi :)

Tekstury już więcej, choć w 3D nie umiałbym sam tego zastosować.

Trochę miałem do czynienia z Corel i Photoshop. Corela Photo Paint

używam na co dzień, do prostych jednak czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dasz rady czegoś takiego zrobić tylko po zapoznaniu programu , musisz poznać techniki , ogólne zasady świata 3d . Na początek kup sobie jakąś biblie 3D gdzie masz wszystkiego po trochu (czyt. Modeling, texturing, animacje, itd.)

 

Tylko co z tego mojego opisu, jak nie masz dla mnie linka do instrukcji

jak coś takiego się robi?

Samo zrobienie takiej makiety to jest jakiś myślę z tydzień ostrej roboty( dla znającego się już na tym grafika) więc myślisz że ktoś da ci czarno na białym, krok po kroku instrukcje jak takie coś zrobić ? Nie da rady. Poszukaj tutoriali o modelowaniu prostych domów , roślinności itd. a potem to wszystko przenoś na projekt jaki chcesz wykonać.

 

Szukaj na google po kluczach takich jak . 3d tutorial , modeling tutorial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciężka sprawa widzę. Chyba, że pójdę całkiem na łatwiznę i znajdę program, co ma gotowe elementy, tylko poustawiać odpowiednio. Tylko to już nie będzie modelowanie oczywiście. Poszukam jeszcze na google w tym temacie.

Z tego co czytam do 3D maxa są np. gotowe drzewa do pobrania. W 3d oczywiście. Na takie pliki nie trafiłem jak na razie. Prawda to?

Edytowane przez krzysiek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są drzewa, są domki, są nawet gołe baby z regulowanym rozchyleniem nóg. Zerknij sobie na: http://www.turbosquid.com/ Może znajdziesz tam jakieś przydatne modele, skoro samemu nie chce ci się uczyć robienia ich ; )

 

Krzaczki już ładne znalazłem w 3ds :)

Moim celem jest stworzenie, ułożenie makiety, a nie uczenie się robienia

każdego źdźbła trawy. I tak nie da się wszystkiego ułożyć z gotowców.

Budynki np. już mają swój oryginalny charakter.

To ma być mój pierwszy i ostatni kontakt z 3D. Może szerzę tu jakąś

herezję, ale mam co robić przed kompem, a oczy się ma tylko jedne.

Zgadza się na anglojęzycznych stronach są takie pliki. Tam więc

przeszukuję. Na tej stronce co podałeś trzeba się rejestrować,

ale zachowam link. Jest tam trochę tych grafik.

Edytowane przez krzysiek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma być mój pierwszy i ostatni kontakt z 3D

 

zlec to komus - taka rada od serca. Jesli nic nie znasz 3d, ktos musial by ci nagrac na video ladnych pare godzin materialu pokazujacego krok po kroku jak to skladac.

 

Tylko co z tego mojego opisu, jak nie masz dla mnie linka do instrukcji

jak coś takiego się robi?

 

bo jak nie wiem co chcesz to ci nie mam co dac. Teraz wiem, i wiem tez ze nie ma linka do tego co bys chcial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak!!!!!

Uczenie się 3d maxa żeby zrobić jedną prace mija się z celem.

 

To jakby zdawać prawo jazdy żeby później jeden raz w rzucić pojechać do cioci na imieniny, lepiej wziąć taksówkę.

 

Dokładnie. Też tak uważam. Moim zamiarem było raczej poszukanie programu,

programów w których 90% makiety bym poskładał z gotowców, a czego się nie

da, bo zbyt oryginalne stworzył w 3D maxie (Ew. innym łatwiejszym programem do 3D)

i dorzucił do makiety. Jest to wykonalne dla początkującego, czy nie bardzo?

Być może (jak nie będzie wyjścia) odstąpię od wirtualnej makiety na rzecz fizycznej

(tu problemów bym nie miał najmniejszych).

 

Natomiast zlecenie odpada, bo krucho z kasą.

 

Przez sentyment do dawnych czasów chcę odtworzyć teren jak wyglądał

kiedyś. To nie musi być dzieło artystyczne.

 

Edit: Myślę, że najlepszym rozwiązaniem w moim wypadku będzie

zastosowanie aplikacji google sketchup. Jak tam nic nie zdziałam, to

pozostanie mi robienie makiety w realu.

Edytowane przez krzysiek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności