Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak uzyskac jak najbardziej realistyczna podloge z drewnianych desek? Chodzi mi o to zeby poza faktura drewna uzyskac wrazenie oddzielnych desek, paneli itp. polozonych naprzemiennie. Czym: bump, displacement...? Jakiego materialu uzyc (1 deska, czy np 3 lamelowe?). Jakie ustawienia dla polmatowej (satynowej) deski z widoczna faktura?(moze ktos poleci jakis dobry tutek odnosnie materialow?) Dopiero sie ucze dlatego prosze o w miare szczegolowa odpowiedz. Jestem fotografem (moze stad to zboczenie do jak najbardziej realistycznego renderu :). Wszelkie dodatkowe porady i sugestie mile widziane. Dla jasnosci dodam ze mental ray. Wiem ze tu masa wymiataczy, dlatego prosze o wyrozumialosc i licze na pomoc :)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Materiałów na necie jest różnych całkiem sporo, trzeba dobrze poszukać...ale bez kombinowania sie nie obejdzie...

Jesli to ma być tylko jakaś tam podłoga gdzieś bez wiekszego znaczenia to wystarczy bump. Jeśli wizka to może jednak Displacement. Zalezy co to ma być dokładnie

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/cherries/cherries_01.asp

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/stay_awhile/stay03.asphttp://3dsmaxsupport.blogspot.com/2008/10/customizing-your-wood-floor-parquet.html

Napisano (edytowane)

to jak musi byc hiperrrealistycznie to dowal TS na 4 i z modyfikatorow displeace, dodatko miksuj 50 map z lekkim lakierem, zabrudzeniem w rowkach i dirt mapa, wtedy wyjdzie nawet lepiej niz hiperr :]

Edytowane przez hcpiter
Napisano

Jesli to ma byc hiper realistycznie, w dodatku temat umieszczony w dziale modeling, to chyba pozostaje poradzic reczne wymodelowanie slojow drewna.

A tak serio, to nie ma przepisu tak jak ty chcesz. Wszystko zalezy od ujecia, swiatla itp. Bazowo mozna powiedziec ze chodzi o dobre textury, czasem mix textur, oraz ladnie zbalansowane odbicia. A jesli to ma byc naprawde naprawde bliskie ujecie, to mozna pomyslec o modelowaniu.

Napisano

zrób zdjęcie takiej podłodze w identycznych warunkach oświetleniowych jakie Ci się zamarzyły. potem daj te zdjecie jako texturę na diffuse, wyłącz GI i rendernij ;) w odpowiedniej perspektywie. powinno być real ;)

 

a tak serio to jeżeli zbliżenie ma być duże to możesz się pokusić i wymodelować poszczególne deseczki jeżeli pomiędzy nimi ma być jakaś widoczna szczelinka. potem mapę displacement do markowania nieregularności i faktury drewna, średnie rozmycie na fresnel reflection i powinno być lux malina. jeżeli chcesz efekt lakierowanego drewna to polecam materiał shellac który daje możliwość złożenia jednego materiału z dwóch - materiały bazy i powierzchniowego odbijacza.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności