Skocz do zawartości

3ds max + boujou = perspektywa ..


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Ostatnio liznąłem okazjonalnie troszkę Boujou 4, program jest banalnie prosty i kosmicznie wypasiony, ale teraz zastanawia mnie taka kwestia:

 

1. Czy jeśli mam wideo a nie wiem jaka była ogniskowa kamery, to możliwe jest dopasowanie perspektyw w maxie ? Bo... gdy wideo było kręcone np na szerokim kącie 20mm a po imporcie do 3d max mam tracking z boujou z kamerą 35 mm to perspektywa się nie będzie zgadzać prawda ? bo to co jest kwadratem na ogniskowej 35, będzie hmm trapezem na 20mm...

 

Więc jeśli mam w scenie wideo stolik który jest kwadratem, to musze w maxie zrobić box imitujący stolik, ten box również musi być kwadratem, ale w zależności od ogniskowej kamery, nie musi pasować do perspektywy w trackowanym wideo. W maxie banalnie prosto jest odgadnąć jaka była ogniskowa przy pomocy camera mach, więc czyżby rozwiązaniem było ustawienie w maxie pożądanej ogniskowej ? Tyle że punkty referencyjne z boujou wtedy nie zgadzają się z video wrzuconym w viewport..

 

Dzięki z góry za jakiekolwiek sugestie.

Ogólnie proszę o jakieś rady na temat machmoving`u bo bardzo mnie to wciąło, w prawdzie zacząłem 2 dni temu, kilka klipów udało mi się bezbłędnie zrobic i dopasowac w maxie i afx, ale nie potrafie sobie poradzic gdy film ma szeroki kąt itd Oczywiście są tutoriale, ale mi chodzi o jakieś rady kogoś, kto ma z tym doświadczenie :-)

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności