yahu Napisano 18 Luty 2009 Napisano 18 Luty 2009 Dlaczego w vray przy użyciu hdri jako mapy odbić nie da się (lub mi się to nie udaje) uzyskać zadowalających efektów na płaskich powierzchniach? Tzn. już wiele razy się męczyłem i zawsze musiałem kombinować (np. podstawiać jakieś powierzchnie z jpg w diffusie, wykluczać pewne obiekty itd.), z zakrzywionymi powierzniami np sfera, odbywa się to bezboleśnie - wszystko ładnie odbijają. Jeżeli u was też tak jest to jak sobie z tym radzicie?
Luqas87 Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 jakiś przykład? na teraz to bym sprawdził smoothing groups danego obiektu, lub czy jest dobry typ hdrki w material edytorze ustawiony
Hynol Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 No bo to niestety tak jest z płaskimi powierzchniami - odbite promienie są równoległe i gdy padają na sferyczną, bardzo dużą powierzcnie, to odbijają jej malutki fragment - trik z ustawianiem jpgów jest ok. Można też dodać bump na płaskiej powierzchni jeżeli jest to możliwe (na przykład malowana blacha nie jest nigdy idealnie płaska).
yahu Napisano 22 Luty 2009 Autor Napisano 22 Luty 2009 Faktycznie, wystarczy wygładzić powierzchnie i render wygląda lepiej. Po wygładzeniu:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się