Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dlaczego w vray przy użyciu hdri jako mapy odbić nie da się (lub mi się to nie udaje) uzyskać zadowalających efektów na płaskich powierzchniach? Tzn. już wiele razy się męczyłem i zawsze musiałem kombinować (np. podstawiać jakieś powierzchnie z jpg w diffusie, wykluczać pewne obiekty itd.), z zakrzywionymi powierzniami np sfera, odbywa się to bezboleśnie - wszystko ładnie odbijają.

Jeżeli u was też tak jest to jak sobie z tym radzicie?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No bo to niestety tak jest z płaskimi powierzchniami - odbite promienie są równoległe i gdy padają na sferyczną, bardzo dużą powierzcnie, to odbijają jej malutki fragment - trik z ustawianiem jpgów jest ok. Można też dodać bump na płaskiej powierzchni jeżeli jest to możliwe (na przykład malowana blacha nie jest nigdy idealnie płaska).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności