Napisano 18 Luty 200916 l Dlaczego w vray przy użyciu hdri jako mapy odbić nie da się (lub mi się to nie udaje) uzyskać zadowalających efektów na płaskich powierzchniach? Tzn. już wiele razy się męczyłem i zawsze musiałem kombinować (np. podstawiać jakieś powierzchnie z jpg w diffusie, wykluczać pewne obiekty itd.), z zakrzywionymi powierzniami np sfera, odbywa się to bezboleśnie - wszystko ładnie odbijają. Jeżeli u was też tak jest to jak sobie z tym radzicie?
Napisano 21 Luty 200916 l jakiś przykład? na teraz to bym sprawdził smoothing groups danego obiektu, lub czy jest dobry typ hdrki w material edytorze ustawiony
Napisano 21 Luty 200916 l No bo to niestety tak jest z płaskimi powierzchniami - odbite promienie są równoległe i gdy padają na sferyczną, bardzo dużą powierzcnie, to odbijają jej malutki fragment - trik z ustawianiem jpgów jest ok. Można też dodać bump na płaskiej powierzchni jeżeli jest to możliwe (na przykład malowana blacha nie jest nigdy idealnie płaska).
Napisano 22 Luty 200916 l Autor Faktycznie, wystarczy wygładzić powierzchnie i render wygląda lepiej. Po wygładzeniu:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto