Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

mam pytanie do starych wyjadaczy 3ds...

jak tworzyćie jakomś scene to najpierw ustawiacie switło w scenie czy materiały ?

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 850
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pomysł mam w głowie. Ustawienie kamery, światła, kolorystyka. Czasami sobie szkic narysuję ( a powinno się to robić zawsze). Na wstępie dobrze sobie rozplanować całą scenkę np. przy pomocy zwykłych box`ów, cylindrów itp. Łącznie ze światłem i kamerkę. Oczywiście potem, w trakcie tworzenia może się okazać, że coś tam nie gra i trzeba skorygować dość mocno światełko. Generalnie jednak wiesz, co jest gdzie i widzisz, jakie obiekty musisz wykonać szczegółowo, gdzie musisz zrobić dokładne tekstury a gdzie możesz sobie \"odpuścić\". Materiały powstają w trakcie. Kiedy masz już zrobiony obiekt teksturujesz go.

To co napisałem wyżej to taki mój plan który zawsze sobie zakładam przed rozpoczęciem pracy. Niestety (a może stety), w trakcie wykonywania rodzą się kolejne pomysły, które -o ile są dobre- wypierają te stare. Często zmieniam koncepcję, czasami okazuje się, że coś jest za trudne do wykonania, czasami widzę że coś co wyglądało dobrze na kartce czy w głowie w 3d wygląda fatalnie. Lubię jednak taki chaotyczny sposób tworzenia. Czasami wychodzi coś zaskakująco dobrego zupełnie przypadkiem. Dzięki temu praca nie nudzi mi się i ciągle mnie czymś moja scenka zaskakuje.

Jak się jednak domyślam zupełnie się to nie sprawdza w komercyjnych projektach, kiedy masz terminy, których zwyczajnie przekroczyć nie możesz.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności