Napisano 11 Marzec 200421 l Witam mam pytanie do starych wyjadaczy 3ds... jak tworzyćie jakomś scene to najpierw ustawiacie switło w scenie czy materiały ?
Napisano 12 Marzec 200421 l Pomysł mam w głowie. Ustawienie kamery, światła, kolorystyka. Czasami sobie szkic narysuję ( a powinno się to robić zawsze). Na wstępie dobrze sobie rozplanować całą scenkę np. przy pomocy zwykłych box`ów, cylindrów itp. Łącznie ze światłem i kamerkę. Oczywiście potem, w trakcie tworzenia może się okazać, że coś tam nie gra i trzeba skorygować dość mocno światełko. Generalnie jednak wiesz, co jest gdzie i widzisz, jakie obiekty musisz wykonać szczegółowo, gdzie musisz zrobić dokładne tekstury a gdzie możesz sobie \"odpuścić\". Materiały powstają w trakcie. Kiedy masz już zrobiony obiekt teksturujesz go. To co napisałem wyżej to taki mój plan który zawsze sobie zakładam przed rozpoczęciem pracy. Niestety (a może stety), w trakcie wykonywania rodzą się kolejne pomysły, które -o ile są dobre- wypierają te stare. Często zmieniam koncepcję, czasami okazuje się, że coś jest za trudne do wykonania, czasami widzę że coś co wyglądało dobrze na kartce czy w głowie w 3d wygląda fatalnie. Lubię jednak taki chaotyczny sposób tworzenia. Czasami wychodzi coś zaskakująco dobrego zupełnie przypadkiem. Dzięki temu praca nie nudzi mi się i ciągle mnie czymś moja scenka zaskakuje. Jak się jednak domyślam zupełnie się to nie sprawdza w komercyjnych projektach, kiedy masz terminy, których zwyczajnie przekroczyć nie możesz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto