mgent Napisano 11 Marzec 2004 Napisano 11 Marzec 2004 Witam mam pytanie do starych wyjadaczy 3ds... jak tworzyćie jakomś scene to najpierw ustawiacie switło w scenie czy materiały ?
Batou Napisano 12 Marzec 2004 Napisano 12 Marzec 2004 Pomysł mam w głowie. Ustawienie kamery, światła, kolorystyka. Czasami sobie szkic narysuję ( a powinno się to robić zawsze). Na wstępie dobrze sobie rozplanować całą scenkę np. przy pomocy zwykłych box`ów, cylindrów itp. Łącznie ze światłem i kamerkę. Oczywiście potem, w trakcie tworzenia może się okazać, że coś tam nie gra i trzeba skorygować dość mocno światełko. Generalnie jednak wiesz, co jest gdzie i widzisz, jakie obiekty musisz wykonać szczegółowo, gdzie musisz zrobić dokładne tekstury a gdzie możesz sobie \"odpuścić\". Materiały powstają w trakcie. Kiedy masz już zrobiony obiekt teksturujesz go. To co napisałem wyżej to taki mój plan który zawsze sobie zakładam przed rozpoczęciem pracy. Niestety (a może stety), w trakcie wykonywania rodzą się kolejne pomysły, które -o ile są dobre- wypierają te stare. Często zmieniam koncepcję, czasami okazuje się, że coś jest za trudne do wykonania, czasami widzę że coś co wyglądało dobrze na kartce czy w głowie w 3d wygląda fatalnie. Lubię jednak taki chaotyczny sposób tworzenia. Czasami wychodzi coś zaskakująco dobrego zupełnie przypadkiem. Dzięki temu praca nie nudzi mi się i ciągle mnie czymś moja scenka zaskakuje. Jak się jednak domyślam zupełnie się to nie sprawdza w komercyjnych projektach, kiedy masz terminy, których zwyczajnie przekroczyć nie możesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się