Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

mam pytanie do starych wyjadaczy 3ds...

jak tworzyćie jakomś scene to najpierw ustawiacie switło w scenie czy materiały ?

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Pomysł mam w głowie. Ustawienie kamery, światła, kolorystyka. Czasami sobie szkic narysuję ( a powinno się to robić zawsze). Na wstępie dobrze sobie rozplanować całą scenkę np. przy pomocy zwykłych box`ów, cylindrów itp. Łącznie ze światłem i kamerkę. Oczywiście potem, w trakcie tworzenia może się okazać, że coś tam nie gra i trzeba skorygować dość mocno światełko. Generalnie jednak wiesz, co jest gdzie i widzisz, jakie obiekty musisz wykonać szczegółowo, gdzie musisz zrobić dokładne tekstury a gdzie możesz sobie \"odpuścić\". Materiały powstają w trakcie. Kiedy masz już zrobiony obiekt teksturujesz go.

To co napisałem wyżej to taki mój plan który zawsze sobie zakładam przed rozpoczęciem pracy. Niestety (a może stety), w trakcie wykonywania rodzą się kolejne pomysły, które -o ile są dobre- wypierają te stare. Często zmieniam koncepcję, czasami okazuje się, że coś jest za trudne do wykonania, czasami widzę że coś co wyglądało dobrze na kartce czy w głowie w 3d wygląda fatalnie. Lubię jednak taki chaotyczny sposób tworzenia. Czasami wychodzi coś zaskakująco dobrego zupełnie przypadkiem. Dzięki temu praca nie nudzi mi się i ciągle mnie czymś moja scenka zaskakuje.

Jak się jednak domyślam zupełnie się to nie sprawdza w komercyjnych projektach, kiedy masz terminy, których zwyczajnie przekroczyć nie możesz.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności