blinq Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 Witam! Mam następujące pytanie: jak zrobić anmację wciągania żagla na maszt łódki. Żagiel jest trójkątnym plejnem z nałożonym modyfikatorem cloth. Dwa dolne rogi są dodane do grupy preserve, żeby nie odczepiły się od bomu. Dodany jest lekki wiatr, żeby fajniej to wyglądało. Terez trzeba górny vertex podciągnąc do góry. Ma ktoś pomysł jak to zrobić? Bardzo wdzięczny będe za odpowiedź. Soft to 3d max.
blinq Napisano 9 Marzec 2009 Autor Napisano 9 Marzec 2009 Udało mi się zrobić. Wiem, że odpowiadanie na własne pytanie nie jest zbyt eleganckie, ale może komuś się przyda. Zrobiłem malutkiego boxa i nadałem mu modyfikator cloth, jako inactive (zaraz sprawdze, czy da się to zrobić z dummy - w sumie po to on jest). Ustawiam boxa w miejscu, gdzie górna część żagla rozpoczyna swoją wędrówkę do góry i animuję ten ruch. Teraz zaznaczam górny vertex żagla, dodaje go do grupy Node i wybieram mojego boxa. Wystarczy kliknąć Simulate i viola! Takie to proste a kombinowałem pół dnia. Czy mogę sam sobie dać repa? ;) 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się