Skocz do zawartości

Cloth - sumulacja wciągania żagla łódki


blinq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam następujące pytanie: jak zrobić anmację wciągania żagla na maszt łódki. Żagiel jest trójkątnym plejnem z nałożonym modyfikatorem cloth. Dwa dolne rogi są dodane do grupy preserve, żeby nie odczepiły się od bomu. Dodany jest lekki wiatr, żeby fajniej to wyglądało. Terez trzeba górny vertex podciągnąc do góry. Ma ktoś pomysł jak to zrobić? Bardzo wdzięczny będe za odpowiedź. Soft to 3d max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Udało mi się zrobić.

Wiem, że odpowiadanie na własne pytanie nie jest zbyt eleganckie, ale może komuś się przyda.

 

Zrobiłem malutkiego boxa i nadałem mu modyfikator cloth, jako inactive (zaraz sprawdze, czy da się to zrobić z dummy - w sumie po to on jest). Ustawiam boxa w miejscu, gdzie górna część żagla rozpoczyna swoją wędrówkę do góry i animuję ten ruch. Teraz zaznaczam górny vertex żagla, dodaje go do grupy Node i wybieram mojego boxa. Wystarczy kliknąć Simulate i viola! Takie to proste a kombinowałem pół dnia.

 

Czy mogę sam sobie dać repa? ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności