Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pewien problem.

 

Otóż potrzebuje zrobić taką animacje na której będzie efekt "zlewających" sie cząsteczek. Mianowicie mam ustawione na przeciwko siebie 2 zbiory punktów (Z góry jest określona i widoczna ich ilość). Podczas animacji z tych dwóch zbiorów "uchodzą" cząsteczki i podążają przed siebie i "spotykają" sie w pewnym moemencie i zaczynają tworzyć zbiór złożony z tych 2 cząsteczek.

 

Nie mam wielkiego doświadczenia, ale póki co znalazłem jakieś obiekty w grupie "Particle System", ale mam pewne problemy z odpowidnim skonfigurowaniem opcji. Mianowicie jak pisałem wcześniej chce, aby cząseczki nie były tworzone w trakcie animacji, tylko na samym jej początku była ich pewna liczba i tylko ta liczba sie poruszała. Następnie "źródło" emisji jest punktowe, a mnie raczej chodzi aby cząsteczki były emitowane z np. prostokąta i wychodziły przez jeden z boków.

 

I teraz pytanie, czy ktoś wie jak skonfigurować i jaki obiekt, tak by otrzymać powyższy efekt. Tudzież czy jest jakiś inny sposób na zrobienie tego?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Polecam particle flow niestety nie podam ci konkretnego przepisu na twoj problem. Poczytaj helpa i zrozum jak to dziala. Wypisywanie jakich operatorow i dawanie screenow drzewka nie ma sensu. Particle flow swietnie nadaje sie do takich rzeczy wiec jesli bedzie ci zalezec to wejdziesz glebiej w ten temat ewentualnie bedziesz czekal tutaj na gotowe rozwiazanie.

Napisano

W particle flow masz noda o nazwie Position Object w którym możesz wybrać obiekt z którego emitujesz oraz części tego obiektu np. ściankę boxa.

Napisano

,,Tygrysie" to, że nie podałeś konkretnej odpowiedzi (nie znałeś?) to nie znaczy, że ktoś inny nie może odpowiedzieć na pytanie. Pytał jak emitować z obiektu to powiedziałem ale całego problemu nie mam zamiaru rozwiązywać.

Napisano

Już sobie z grubsza poradziłem ;p. Teraz jeszcze jedno pytanie mam. Czy moge jako owe cząsteczki przypisać dowolny stworzony wcześniej przez siebie obiekt, czy jestem ograniczony do standardowych kształtów?

Napisano
Już sobie z grubsza poradziłem ;p. Teraz jeszcze jedno pytanie mam. Czy moge jako owe cząsteczki przypisać dowolny stworzony wcześniej przez siebie obiekt, czy jestem ograniczony do standardowych kształtów?

Shape instance.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności