Skocz do zawartości

gooziec

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

gooziec's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Jakbyś napisał po japońsku tobym zrozumiał mniej więcej tyle samo co teraz ;]. A tak na serio. Czy byłby ktoś tak miły i napisał nieco bardziej po polsku jak sobie z tym poradzić
  2. Mam taki problem. Wymodelowałem sobie pewną postać. Składa sie ona z wielu części np. ręce tułw, głowa itp. Utworzyłem do niego bipeda, odpowiednio go ustawiłem i przypisałem do kości odpowiednie części modelu (za pomocą modyfikatora Physique). Wszystko ładnie sie animuje i takie tam. I teraz problem. Jak chce przesunąć ową postać na planszy, to w wyniku tego przesunięcia "rozczłonkowuje" i rozciąga mi sie cały model łącznie ze szkieletem. To bardzo komplikuje mi prace, gdyż mam wiele takich samych moedli z taką samą animacją na jednej scenie i w chwili obecnej musze szkielet i animacje każdej postaci robić oddzielnie... Czy to normalne by przy przesuwaniu szkieletu razem z postacią rozwalał sie cały model? Czy da sie jakoś temu zaradzić?
  3. Już sobie z grubsza poradziłem ;p. Teraz jeszcze jedno pytanie mam. Czy moge jako owe cząsteczki przypisać dowolny stworzony wcześniej przez siebie obiekt, czy jestem ograniczony do standardowych kształtów?
  4. Mam pewien problem. Otóż potrzebuje zrobić taką animacje na której będzie efekt "zlewających" sie cząsteczek. Mianowicie mam ustawione na przeciwko siebie 2 zbiory punktów (Z góry jest określona i widoczna ich ilość). Podczas animacji z tych dwóch zbiorów "uchodzą" cząsteczki i podążają przed siebie i "spotykają" sie w pewnym moemencie i zaczynają tworzyć zbiór złożony z tych 2 cząsteczek. Nie mam wielkiego doświadczenia, ale póki co znalazłem jakieś obiekty w grupie "Particle System", ale mam pewne problemy z odpowidnim skonfigurowaniem opcji. Mianowicie jak pisałem wcześniej chce, aby cząseczki nie były tworzone w trakcie animacji, tylko na samym jej początku była ich pewna liczba i tylko ta liczba sie poruszała. Następnie "źródło" emisji jest punktowe, a mnie raczej chodzi aby cząsteczki były emitowane z np. prostokąta i wychodziły przez jeden z boków. I teraz pytanie, czy ktoś wie jak skonfigurować i jaki obiekt, tak by otrzymać powyższy efekt. Tudzież czy jest jakiś inny sposób na zrobienie tego?
  5. gooziec

    transformacje

    nie działa... Dalej moge obracać tylko wokół jednej osi, niezależnie od widoku. Dalej też nie mam pomocniczego układu współrzędnych na którym sie zaznacza oś obrotu... EDIT: Znalazłem opcje w menu...
  6. gooziec

    transformacje

    Witam, To są moje początki z 3d maxem i już coś napsułem. Mianowicie gdy chce obrócić, przesunąć czy przeskalować obiekt, nie pokazuje mi sie pomocniczy układ współrzędnych, przez co wszystkie transformacje musze niejako na oko robić. Jest to o tyle kłopotliwe, że bryły dają obracać sie tylko wokół jednej osi, przez co w sposób znaczący ograniczone mam możliwości... Na samym początku pracy owy układ pojawiał mi sie, ale musiałem niechcący coś przestawić... Nie opanowałem jeszcze wszystkich opcji a ich mnogość mnie nieco przytłacza, więc prosze o pomoc w tym dziale :).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności