Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Znalazłem tutorial na tej stronie: http://max3d.pl/tut.php?id=257

oraz na innej: http://studio3dmax.terramail.pl/

 

Posiadam 3ds studio max 9.

Niestety gdy próbuje zrobić takie szkło powiększające to nie mogę znaleźć wszystkich opcji użytych w tym tutorialu.

 

Czy mógłby ktoś mi zrobić ten tutorial i przesłać plik *.max ?

Sam sobie z tym nie poradze a potrzebuje tego na zaleczenie do szkoły:(:(

 

Proszę o odpowiedź

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Powiedz ktorych funkcji ci brakuje, a nie odrazu na talerzu chcesz miec wszystko podane, jezeli sam nie umiesz zrobic to znaczy ze powinienes dostac 1 a nie oszukiwac :)

Pozdrawiam

  • Confused 1
Napisano

Zacznę od początku, bo tu utknąłem.

Pierwsze zdanie w treści tutoriala ze strony http://studio3dmax.terramail.pl/ [Ćwiczenia>>Lupa] brzmi:

Rozpoczynamy rysowanie lupy. W oknie widoku z góry Top stworzyć pierścień Donut wykorzystując boczne menu Create/Shapes.

 

W moim 3ds max studio 9 nie ma DONUT. Podejrzewam ze jest to to samo co TORUS, choć mogę się mylić.

Napisano

ok, juz troche zrobilem, jestem na etapie robienia napisu na kartce i tam na tej stronie: http://studio3dmax.terramail.pl/

pisze tak: Wykorzystując przycisk Text z bocznego menu Create\Shapes robimy teraz napis np. 3D Studio MAX, ustawiamy go pomiędzy kartką a lupą i w menu Modify na rolecie General zaznaczamy opcję Renderable.

 

Dodalem napis, ustawiłem go jak należy. ale nie ma w menu Modify rolety General i nie wiem gdzie ustawić Renderable.

 

gdzie to będzie w 3ds max studio 9 ?

Napisano

nie ;P w tym panelu po prawej masz takie zakladki. kursor z swiatelkiem, wygiete paski monitorek koo itd... zaznacz tekst i daj sobie te wygiete paski. to jest panel modify... a zamiast dawac visible in render z tej listy lepiej sobie wybierz "extrude" i daj jakas minimalna wartosc wieksza od 0 w extrude height ;P

Napisano

ja wiem gdzie jest panel modify:P

 

tylko jak mam zaznaczony tekst i wchodze w panel modify to nie mam rolety GENERAL, tylko inne a mianowicie:

 

Rendering

Interpolation

Parameters

 

jesli w rolecie Rendering zaznacze opcje Enable In Renderer to to będzie to samo co RENDERABLE w starszej wersji 3ds maxa??

Napisano

ok znalazłem;d

 

a zeby ustawić kolor tła to wystarczy jak zrobie obiekt Plane na drugim planie i nadam mu kolor czy jest jakaś inna lepsza metoda?

Napisano

Ostatnie pytanie

 

w tutorialu pisze:

 

Zaznaczamy obiekt Sphere01, nadajemy mu modyfikację UVW Map i zaznaczamy opcję Planar. Wciskamy przycisk Sub-Obiect i poprzez odpowiednie modyfikacje Gizma ustawiamy w taki sposób tekst w lupie, aby miał właściwy kierunek i wielkość nieco większą od oryginału (regulując wielkość gizma ustawiamy stopień powiększenia).

 

Nadałem sferze modyfikacje UVW Map i zaznaczyłem opcje Planar.

Ale gdzie jest przycisk Sub-Obiect ?

Pomożcie

Napisano (edytowane)

jak wykonac to polecenie w maxie 9:

 

Zaznaczamy obiekt Sphere01, nadajemy mu modyfikację UVW Map i zaznaczamy opcję Planar. Wciskamy przycisk Sub-Obiect i poprzez odpowiednie modyfikacje Gizma ustawiamy w taki sposób tekst w lupie, aby miał właściwy kierunek i wielkość nieco większą od oryginału (regulując wielkość gizma ustawiamy stopień powiększenia). Wyłączamy przycisk Sub-Obiect.

 

??

 

tylko to mi zostalo do zrobienia bo to juz koncowka tutorialu.

prosze pomocie mi i dam wam juz spokoj:(

Edytowane przez grochu
Napisano

Ja odnosnie tej lupy i sloika, rowniez z tej strony. Jak robicie te tekstury "szkla", ktore maja byc polprzezroczyste. Na tej stronie cos o tym pisze, ale w ogole brak jest tych opcji.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności