grochu Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Witam Znalazłem tutorial na tej stronie: http://max3d.pl/tut.php?id=257 oraz na innej: http://studio3dmax.terramail.pl/ Posiadam 3ds studio max 9. Niestety gdy próbuje zrobić takie szkło powiększające to nie mogę znaleźć wszystkich opcji użytych w tym tutorialu. Czy mógłby ktoś mi zrobić ten tutorial i przesłać plik *.max ? Sam sobie z tym nie poradze a potrzebuje tego na zaleczenie do szkoły:(:( Proszę o odpowiedź
hcpiter Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Powiedz ktorych funkcji ci brakuje, a nie odrazu na talerzu chcesz miec wszystko podane, jezeli sam nie umiesz zrobic to znaczy ze powinienes dostac 1 a nie oszukiwac :) Pozdrawiam 1
grochu Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 Zacznę od początku, bo tu utknąłem. Pierwsze zdanie w treści tutoriala ze strony http://studio3dmax.terramail.pl/ [Ćwiczenia>>Lupa] brzmi: Rozpoczynamy rysowanie lupy. W oknie widoku z góry Top stworzyć pierścień Donut wykorzystując boczne menu Create/Shapes. W moim 3ds max studio 9 nie ma DONUT. Podejrzewam ze jest to to samo co TORUS, choć mogę się mylić.
hcpiter Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 donut jest w spline`ach, poza tym polecam zapoznac sie z podstawami 3ds`a bo ciezko bedzie jak dojdziesz do materialow :) btw: Przeciez na tej stronie jest do sciagniecia plik max tej sceny z lupa: http://studio3dmax.terramail.pl/acw/final10.zip i textury: http://studio3dmax.terramail.pl/acw/files10.zip
grochu Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 ok, juz troche zrobilem, jestem na etapie robienia napisu na kartce i tam na tej stronie: http://studio3dmax.terramail.pl/ pisze tak: Wykorzystując przycisk Text z bocznego menu Create\Shapes robimy teraz napis np. 3D Studio MAX, ustawiamy go pomiędzy kartką a lupą i w menu Modify na rolecie General zaznaczamy opcję Renderable. Dodalem napis, ustawiłem go jak należy. ale nie ma w menu Modify rolety General i nie wiem gdzie ustawić Renderable. gdzie to będzie w 3ds max studio 9 ?
hcpiter Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 w tym samym miejscu gdzie w maxie 3.0 Rusz glowa i poszukaj !
kamil.ochel Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 nie ;P w tym panelu po prawej masz takie zakladki. kursor z swiatelkiem, wygiete paski monitorek koo itd... zaznacz tekst i daj sobie te wygiete paski. to jest panel modify... a zamiast dawac visible in render z tej listy lepiej sobie wybierz "extrude" i daj jakas minimalna wartosc wieksza od 0 w extrude height ;P
grochu Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 ja wiem gdzie jest panel modify:P tylko jak mam zaznaczony tekst i wchodze w panel modify to nie mam rolety GENERAL, tylko inne a mianowicie: Rendering Interpolation Parameters jesli w rolecie Rendering zaznacze opcje Enable In Renderer to to będzie to samo co RENDERABLE w starszej wersji 3ds maxa??
kamil.ochel Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 tak :P jak renderujesz w scanline to taki problem zaznaczyc i zrobic testowy render czy widac?
grochu Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 ok znalazłem;d a zeby ustawić kolor tła to wystarczy jak zrobie obiekt Plane na drugim planie i nadam mu kolor czy jest jakaś inna lepsza metoda?
grochu Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 Ostatnie pytanie w tutorialu pisze: Zaznaczamy obiekt Sphere01, nadajemy mu modyfikację UVW Map i zaznaczamy opcję Planar. Wciskamy przycisk Sub-Obiect i poprzez odpowiednie modyfikacje Gizma ustawiamy w taki sposób tekst w lupie, aby miał właściwy kierunek i wielkość nieco większą od oryginału (regulując wielkość gizma ustawiamy stopień powiększenia). Nadałem sferze modyfikacje UVW Map i zaznaczyłem opcje Planar. Ale gdzie jest przycisk Sub-Obiect ? Pomożcie
kamil.ochel Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 nie ma przycisku sub-object w maxie nowym. zastapily go selektory typu vertex, edge, poly, object czy cos takiego :P w kazdym razie takie czerwone 1
grochu Napisano 19 Marzec 2009 Autor Napisano 19 Marzec 2009 (edytowane) jak wykonac to polecenie w maxie 9: Zaznaczamy obiekt Sphere01, nadajemy mu modyfikację UVW Map i zaznaczamy opcję Planar. Wciskamy przycisk Sub-Obiect i poprzez odpowiednie modyfikacje Gizma ustawiamy w taki sposób tekst w lupie, aby miał właściwy kierunek i wielkość nieco większą od oryginału (regulując wielkość gizma ustawiamy stopień powiększenia). Wyłączamy przycisk Sub-Obiect. ?? tylko to mi zostalo do zrobienia bo to juz koncowka tutorialu. prosze pomocie mi i dam wam juz spokoj:( Edytowane 19 Marzec 2009 przez grochu
grochu Napisano 20 Marzec 2009 Autor Napisano 20 Marzec 2009 udalo mi sie! dzieki wszystkim za pomoc:)
Barton22 Napisano 9 Lipiec 2009 Napisano 9 Lipiec 2009 Ja odnosnie tej lupy i sloika, rowniez z tej strony. Jak robicie te tekstury "szkla", ktore maja byc polprzezroczyste. Na tej stronie cos o tym pisze, ale w ogole brak jest tych opcji.
Rekomendowane odpowiedzi