Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

Do konca nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat, mam nadzieje, że dobrze trafiłem :)

 

Otóż mam kilka pytań odnośnie całego tego montowania 'filmów'

 

Ostatnio zacząłem intensywnie bawić się w animacje, co spowodowało nieuchronną potrzebę zainteresowania się programami do compositingu.

Animacja moja jest prosta, strzelający z karabinu ludzik. Wszystko na początku było cacy, dopóki nie zachciałem 'udźwiękowić' mojego cuda. I tutaj mam problemy.

 

Raz.

Zacznijmy od dołu. Czy jest możliwość dodawania dźwięków już w samym 3ds Maxie, w odpowiednich klatkach? Wygooglowałem i jedyne co znalazłem to umieszczenie dźwięku dla całej sceny (podkład muzyczny czy nie wiem jak to nazwać), jest jeszcze AudioAssign, ale to chyba też nie to. Chodzi o linię czasu i ręczne wstawianie odpowiednich wavów w odpowiednich momentach (np odgłos strzału w 120klatce)

 

Dwa.

After effects. Wspaniale! Animacja załadowana, dźwięki wrzucone... ale zonk, przy zwykłym podglądzie nie mamy głosu, trzeba to wszystko prerenderować co zajmuje WIEKI (mam core quada i tak odczuwam tą niedolegliwość :( ), przy wiekszej ilosci dźwięków trzeba się namordować, żmudne, długie, mało efektywne. AF i jego RAM preview ;/ Pytanie, czy coś źle robie, czy to nie powinno działać szybciej i wygodniej? Renderowanie też wygląda kiepsko, 10 sekundowy filmik renderuje pare minut, to preview się robi szybciej!

 

Trzy.

Jak wygląda sprawa w innych programach do Compo? Dźwięki i te sprawy. Jakie programy polecacie? (ops, trudne pytanie, rodem z 'co jest lepsze - max czy maya', ale mam nadzieje że jakaś odpowiedź padnie, gdyż w temacie jestem zielony :) )

 

Dziękuję :) daję reputacje ;)

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

dwa - AE nie jest dobry do montowania dźwięku... jeśli chodzi o preview to też bym się nie sugerował... bo potrafi przesunąć dzwiek tylko w podglądzie, w efekcie dając Delay. Co do czasu renderu, to warto OPTYMALIZOWAĆ sobie kompozycję, wyłączyć efekty i korzystać z Proxy... jeśli masz quada to powinno w realtime ci podgląd pokazać... jeśli wogóle nie masz dźwięku w podglądzie, pomimo że włączyłeś Tą ikonkę głośniczka w zakładce "preview"... to wejdź w Preferences - Audio Preview - i sprawdź czy na niższych ustawieniach pójdzie, albo czy Twoja Karta jest Kompatybilna.(powinna być chyba zgodna z ASIO czy jakoś tak)

 

Polecam Premiere... bo przecież efekt ognia i tak wkładasz w określonym z góry czasie... a chcesz tylko dźwięk dopasować.

 

pozdrawiam.

  • Like 1
Napisano

wlasnie, nie polecam ae do dzwieku wiem z autopsji ze robi poslizgi z audio (przynajmniej cs3). premiere jak najbardziej cacy a jak juz chcesz bardziej advanced robic montarz dzwieku to robisz sobie montarz w premiere a w takim np. cubasie sobie podkladasz audio. cubase obsluguje vst czyli dostajesz w sroc darmowych pluginow ktorych tylko sobie musisz na necie poszukac :)

 

a co do ae to moze po prostu nie klikasz ram prewiev tylko real time preview. ram to ten z taka mniej wiecej ikonka ||> natomiast zwykly ma tylko jedna kreske |>

  • Like 1
Napisano

chłopaki dobrze prawia......AE jest do compozitingu bardziej (te opcje z dzwiekiem to taki dodatek w sumie od czapy) tzn. niby mozna tam działać ale po co skoro w pakiecie jest A Premiere sluzacy do montazu wiec po co sie meczyć ??

  • Like 1
Napisano

Jak juz sie bawisz w AE z dzwiekiem (ja sie bawie, nie chce mi sie 5 sekudnowego clipu montowac w Premiere :D ) to przydaje sie wiedziec ze jak wciszniesc Crtl i przesuwasz sobie mycha po osi czasu to on stara sie odtwarzac dzwiek przy tym. Brzmi to masakrystycznie, ale wystarczy zeby zorietowac sie w ktoym momencie ktos cos mowi albo jakis ton jest grany.

Z opoznieniami AE i RAM preview, jeszcze jest kwestia skad bierzesz klatki. Jesli masz zrodla na np dysku sieciowym to trwa to o wiele dluzej niz jak masz je na wlasnym desktopie. A, no i pytanie czy masz ustawione w AE multithreading.

Mr Kramer (all hail the great Kramer) poleca Sony Vegas do kompozycji, ale sam nigdy nie probowalem.

  • Like 1
Napisano

dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

jednak ae jest kiepawy do dźwięku, to w sumie dobrze, bo myślałem, że coś nie tak działam.

 

Co to Ram preview - tak, wiem o tej strzałeczce, o tym CTRlu też który kaleczy dźwięk :) ale to niestety rozwiązania doraźne, na dłuższą metę nie wchodzące w grę.

 

Sprawdze tego Premiere Pro, bo do niego mam dostęp jako iż był razem w pakiecie.

 

A wie ktoś jeszcze może, jak to jest z tym 3ds maxem?

Napisano

w maxie z dziwiekiem nie pohulasz. Jakis czas temu obil mi sie o uszy jakis plugin ktory pozwalal na podpinanie dzwiekow bezposrednio w maxie, ale wg mnie to masakra. I nie mam pojecia jakbys rozwiazal renderowanie tego.

Napisano

serwus :)

ognisty - mozesz ustawic poziom jakosci obrazu - typu full, quarter itp - i to baaardzo powinno Ci pomoc. ram preview bedzie milard razy szybciej, a zorientujesz sie gdzie jest dzwiek. to sie wlaza z gornej belki - chyba window czy jakos tak ( z pamieci mowie).

Ogolnie ot la mnie kicha straszna z tym dzwiekiem, bo montujemy w aterze i czesto by sie przydal podsluych na bierzaco. Wrzucanie tego wszystkiego do premiere czesto mija sie z celem :(.

Mam jakies dziwne wazenie ze adobe celowo to blokuje w afterku.

poza tym powinien byc np. prrzycisk typu " play with audio " , ktory wlaczalby audio, wylaczal efekty na obrazie (one spowalniaja ) i np. przelaczal obraz do połowy quality - takie jakby makro.

A moze ktos juz cos takiego napisal :) ?

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności