Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie,

Do konca nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat, mam nadzieje, że dobrze trafiłem :)

 

Otóż mam kilka pytań odnośnie całego tego montowania 'filmów'

 

Ostatnio zacząłem intensywnie bawić się w animacje, co spowodowało nieuchronną potrzebę zainteresowania się programami do compositingu.

Animacja moja jest prosta, strzelający z karabinu ludzik. Wszystko na początku było cacy, dopóki nie zachciałem 'udźwiękowić' mojego cuda. I tutaj mam problemy.

 

Raz.

Zacznijmy od dołu. Czy jest możliwość dodawania dźwięków już w samym 3ds Maxie, w odpowiednich klatkach? Wygooglowałem i jedyne co znalazłem to umieszczenie dźwięku dla całej sceny (podkład muzyczny czy nie wiem jak to nazwać), jest jeszcze AudioAssign, ale to chyba też nie to. Chodzi o linię czasu i ręczne wstawianie odpowiednich wavów w odpowiednich momentach (np odgłos strzału w 120klatce)

 

Dwa.

After effects. Wspaniale! Animacja załadowana, dźwięki wrzucone... ale zonk, przy zwykłym podglądzie nie mamy głosu, trzeba to wszystko prerenderować co zajmuje WIEKI (mam core quada i tak odczuwam tą niedolegliwość :( ), przy wiekszej ilosci dźwięków trzeba się namordować, żmudne, długie, mało efektywne. AF i jego RAM preview ;/ Pytanie, czy coś źle robie, czy to nie powinno działać szybciej i wygodniej? Renderowanie też wygląda kiepsko, 10 sekundowy filmik renderuje pare minut, to preview się robi szybciej!

 

Trzy.

Jak wygląda sprawa w innych programach do Compo? Dźwięki i te sprawy. Jakie programy polecacie? (ops, trudne pytanie, rodem z 'co jest lepsze - max czy maya', ale mam nadzieje że jakaś odpowiedź padnie, gdyż w temacie jestem zielony :) )

 

Dziękuję :) daję reputacje ;)

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dwa - AE nie jest dobry do montowania dźwięku... jeśli chodzi o preview to też bym się nie sugerował... bo potrafi przesunąć dzwiek tylko w podglądzie, w efekcie dając Delay. Co do czasu renderu, to warto OPTYMALIZOWAĆ sobie kompozycję, wyłączyć efekty i korzystać z Proxy... jeśli masz quada to powinno w realtime ci podgląd pokazać... jeśli wogóle nie masz dźwięku w podglądzie, pomimo że włączyłeś Tą ikonkę głośniczka w zakładce "preview"... to wejdź w Preferences - Audio Preview - i sprawdź czy na niższych ustawieniach pójdzie, albo czy Twoja Karta jest Kompatybilna.(powinna być chyba zgodna z ASIO czy jakoś tak)

 

Polecam Premiere... bo przecież efekt ognia i tak wkładasz w określonym z góry czasie... a chcesz tylko dźwięk dopasować.

 

pozdrawiam.

Napisano

wlasnie, nie polecam ae do dzwieku wiem z autopsji ze robi poslizgi z audio (przynajmniej cs3). premiere jak najbardziej cacy a jak juz chcesz bardziej advanced robic montarz dzwieku to robisz sobie montarz w premiere a w takim np. cubasie sobie podkladasz audio. cubase obsluguje vst czyli dostajesz w sroc darmowych pluginow ktorych tylko sobie musisz na necie poszukac :)

 

a co do ae to moze po prostu nie klikasz ram prewiev tylko real time preview. ram to ten z taka mniej wiecej ikonka ||> natomiast zwykly ma tylko jedna kreske |>

Napisano

chłopaki dobrze prawia......AE jest do compozitingu bardziej (te opcje z dzwiekiem to taki dodatek w sumie od czapy) tzn. niby mozna tam działać ale po co skoro w pakiecie jest A Premiere sluzacy do montazu wiec po co sie meczyć ??

Napisano

Jak juz sie bawisz w AE z dzwiekiem (ja sie bawie, nie chce mi sie 5 sekudnowego clipu montowac w Premiere :D ) to przydaje sie wiedziec ze jak wciszniesc Crtl i przesuwasz sobie mycha po osi czasu to on stara sie odtwarzac dzwiek przy tym. Brzmi to masakrystycznie, ale wystarczy zeby zorietowac sie w ktoym momencie ktos cos mowi albo jakis ton jest grany.

Z opoznieniami AE i RAM preview, jeszcze jest kwestia skad bierzesz klatki. Jesli masz zrodla na np dysku sieciowym to trwa to o wiele dluzej niz jak masz je na wlasnym desktopie. A, no i pytanie czy masz ustawione w AE multithreading.

Mr Kramer (all hail the great Kramer) poleca Sony Vegas do kompozycji, ale sam nigdy nie probowalem.

Napisano
  • Autor

dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

jednak ae jest kiepawy do dźwięku, to w sumie dobrze, bo myślałem, że coś nie tak działam.

 

Co to Ram preview - tak, wiem o tej strzałeczce, o tym CTRlu też który kaleczy dźwięk :) ale to niestety rozwiązania doraźne, na dłuższą metę nie wchodzące w grę.

 

Sprawdze tego Premiere Pro, bo do niego mam dostęp jako iż był razem w pakiecie.

 

A wie ktoś jeszcze może, jak to jest z tym 3ds maxem?

Napisano

w maxie z dziwiekiem nie pohulasz. Jakis czas temu obil mi sie o uszy jakis plugin ktory pozwalal na podpinanie dzwiekow bezposrednio w maxie, ale wg mnie to masakra. I nie mam pojecia jakbys rozwiazal renderowanie tego.

Napisano

serwus :)

ognisty - mozesz ustawic poziom jakosci obrazu - typu full, quarter itp - i to baaardzo powinno Ci pomoc. ram preview bedzie milard razy szybciej, a zorientujesz sie gdzie jest dzwiek. to sie wlaza z gornej belki - chyba window czy jakos tak ( z pamieci mowie).

Ogolnie ot la mnie kicha straszna z tym dzwiekiem, bo montujemy w aterze i czesto by sie przydal podsluych na bierzaco. Wrzucanie tego wszystkiego do premiere czesto mija sie z celem :(.

Mam jakies dziwne wazenie ze adobe celowo to blokuje w afterku.

poza tym powinien byc np. prrzycisk typu " play with audio " , ktory wlaczalby audio, wylaczal efekty na obrazie (one spowalniaja ) i np. przelaczal obraz do połowy quality - takie jakby makro.

A moze ktos juz cos takiego napisal :) ?

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano
  • Autor

no to chyba wszystko, co chciałem wiedzieć :) dzięki panowie

 

repy poszły :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności