Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Gdy ukryję linie budynku (tak robię przed zapisem), widać białe kreski po nich, jeśli w tle jest jakakolwiek tekstura, lub budynek pokryty teksturą. Po zapisaniu do 2D również te linie występują.

Jednak nie zawsze. Jak obiekt jest pokazany z bardzo bliska, już tych linii nie ma na zapisanym obrazku 2D. Anti-alias włączony jest zawsze.

Czy ten program już tak ma, czy coś źle robię?

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Tzn zapisując w 2d chcesz uzyskać coś w stylu tradycyjnego rendera 3d ?

Generalnie musisz powyłączać wszystko w edge style, w face style zostawić shaded with textures, poustawiać w window-> styles, window -> shadows, window -> fog i próbować jakoś ustawić sobie żądany widok na ekranie.

Ale z tego co się bawiłem to i tak robią się miejscami dziwaczne artefakty i linie - w sumie nie ma co wiele oczekiwać, to jest program raczej do szkicowania w 3d...

Wg mnie i tak najlepiej zassać to chociażby do blendera i tam renderować :) Ale ja raczkuje dopiero w świecie 3d, więc może ci ktoś lepiej podpowie...

Napisano (edytowane)

Nie wiem czy ja z kolei dobrze Cię rozumiem, ale chyba dobrze. Chodzi o to, że zarówno w wynikowym obrazku zapisanym do 2D jak w podglądzie 3D w Sketchupie widać przerywane białe linie, które znikają i pojawiają się w zależności od tego jak obrócę widok. Poza tym generalnie antialias jest słaby w tym programie.

Zależy mi by w wynikowym obrazku nie było światłocieni, tylko zwykła grafika dlatego wybrałem ten program. No i jest dość prosty w obsłudze.

 

Jak uzyskać super gładkie krawędzie w tym programie i jak pozbyć się tych białych linii?

Może są jakieś wtyczki, albo może coś poustawiać w samym programie?

Wszystko to o czym piszesz ustawiałem. Jeszcze pokombinuję w Windows>styles ,ale pewnie zamienię białe linie nie żółte.

Musi być na to jakaś rada. Może jakiś plugin z dobrym antialiasem?

 

Dodatkowy problem, to taki, że mam już ustawioną kamerę/widok pod odpowiednim kątem i pod

takim mam robić kolejne modele, więc render w innym programie odpada. Chyba że kompletnie zrezygnuję ze Sketchupa na rzecz innego programu. Pracuję jeszcze na Cinema 4D, ale w Sketchupie szybciej się tworzy budynki.

Edytowane przez krzysiek3



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności