krzysiek3 Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 Gdy ukryję linie budynku (tak robię przed zapisem), widać białe kreski po nich, jeśli w tle jest jakakolwiek tekstura, lub budynek pokryty teksturą. Po zapisaniu do 2D również te linie występują. Jednak nie zawsze. Jak obiekt jest pokazany z bardzo bliska, już tych linii nie ma na zapisanym obrazku 2D. Anti-alias włączony jest zawsze. Czy ten program już tak ma, czy coś źle robię?
SBT77 Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Tzn zapisując w 2d chcesz uzyskać coś w stylu tradycyjnego rendera 3d ? Generalnie musisz powyłączać wszystko w edge style, w face style zostawić shaded with textures, poustawiać w window-> styles, window -> shadows, window -> fog i próbować jakoś ustawić sobie żądany widok na ekranie. Ale z tego co się bawiłem to i tak robią się miejscami dziwaczne artefakty i linie - w sumie nie ma co wiele oczekiwać, to jest program raczej do szkicowania w 3d... Wg mnie i tak najlepiej zassać to chociażby do blendera i tam renderować :) Ale ja raczkuje dopiero w świecie 3d, więc może ci ktoś lepiej podpowie...
krzysiek3 Napisano 20 Marzec 2009 Autor Napisano 20 Marzec 2009 (edytowane) Nie wiem czy ja z kolei dobrze Cię rozumiem, ale chyba dobrze. Chodzi o to, że zarówno w wynikowym obrazku zapisanym do 2D jak w podglądzie 3D w Sketchupie widać przerywane białe linie, które znikają i pojawiają się w zależności od tego jak obrócę widok. Poza tym generalnie antialias jest słaby w tym programie. Zależy mi by w wynikowym obrazku nie było światłocieni, tylko zwykła grafika dlatego wybrałem ten program. No i jest dość prosty w obsłudze. Jak uzyskać super gładkie krawędzie w tym programie i jak pozbyć się tych białych linii? Może są jakieś wtyczki, albo może coś poustawiać w samym programie? Wszystko to o czym piszesz ustawiałem. Jeszcze pokombinuję w Windows>styles ,ale pewnie zamienię białe linie nie żółte. Musi być na to jakaś rada. Może jakiś plugin z dobrym antialiasem? Dodatkowy problem, to taki, że mam już ustawioną kamerę/widok pod odpowiednim kątem i pod takim mam robić kolejne modele, więc render w innym programie odpada. Chyba że kompletnie zrezygnuję ze Sketchupa na rzecz innego programu. Pracuję jeszcze na Cinema 4D, ale w Sketchupie szybciej się tworzy budynki. Edytowane 21 Marzec 2009 przez krzysiek3
Rekomendowane odpowiedzi